DriveClub - soha többé ragequit!

A DriveClub fejlesztői mindent megtesznek azért, hogy egy versenyben ne csak az első hely megszerzése legyen a cél, és a kilépés ne legyen kifizetődő.

DriveClub - soha többé ragequit!

A DriveClub készítői szerint különösen kellemetlen az érzés, amikor a Gran Turismóban végig vezetjük a versenyt, majd az utolsó kanyart elrontjuk - mert már lankad a figyelmünk -, és mérgünkben inkább kilépünk a játékból. Nem csoda persze, hogy ezt hozták fel példának, hiszen a Gran Turismo konkurensei már mind bevezették az idővisszapörgetés intézményét, pont az ilyen esetek elkerülése érdekében.

Persze egy online autóversenyben nem lehet visszatekerni az időt, és az sem túl előnyös, ha a játékosok kilépnek, ha elrontanak valamit, vagy ha azt látják, hogy úgysincs esélyük megnyerni a futamot. Éppen ezért az Evolution stúdiónak ki kellett találni valamit, hogy ez ne történjen meg.

Hogy mit találtak ki, arról a játék vezető fejlesztője, Paul "Rushy" Rustchynsk beszélt, aki szerint a lényeg, hogy nem feltétlenül kell az élen lenni ahhoz, hogy úgy érezze a játékos, elért valamit a DriveClubban. Szerinte az a szórakoztató, ha a játékosok mernek kockázatot vállalni, és bevállalnak egy-egy rizikósabb megmozdulást, nem pedig az, ha minden kanyart centire pontosan megtanulnak. "Számomra az a probléma, hogy a versenyzés túl ijesztővé válik, ha minden a győzelemről szól, és szerintem ezzel sokan vagyunk így."

"Lerombolja a hangulatot, ha egyetlen hiba a verseny elvesztésébe kerül, így a DriveClub fejlesztése során az egyik kihívás az volt, hogy ezt megoldjuk. Végül egy olyan játékkal álltunk elő, ami folyamatosan új célokat állít eléd, legyél akár a mezőny elején, vagy egy véletlen kipördülés után a mezőny végén."

Itt Rushy szerint olyan kihívásokra kell gondolni, mint például tartani egy nagy átlagsebességet, ügyesen követni a pálya vonalvezetését, vagy éppen driftelni egy nagyot. Ha jó vagy akkor pontokat gyűjtesz a klubodnak, és új kihívásokat állítasz a barátaid elé, amit aztán ők megpróbálhatnak megdönteni. Ha viszont kilépsz a versenyből, akkor minden addig megszerzett pontod és teljesített kihívásod törlődik. Ragequitelni tehát nem kifizetődő.

Ez az egész persze ismerős lehet azok számára, akik játszottak a Motorstorm RC-vel. Ott egy hasonló rendszer működött, és a játékosok nagyon rákattantak arra, hogy megdöntsék egymás rekordjait és kihívásait, annak ellenére, hogy akkor alapvetően semmi egyéb jutalom nem járt érte a dicsőségen kívül.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward