Carrion – Csáposka kalandjai

Kiszabadulni, kijutni, legyőzni, táplálkozni, fejlődni, kijutni.

Carrion – Csáposka kalandjai

80 %
{{ average }} %
  • Csáposka elszabadul!
Szerzői értékelés
Szerző
80
%
Olvasói értékelés
Olvasó
Olvasói értékelés
{{ average }}
%
{{ average }}
%

A Valami (The Thing) ugyan kapott már videojátékot pár évvel ezelőtt, a film azonban a mai napig tartja a kult státuszát. A játékok során szeretünk a hősök bőrébe bújni, megmenteni a világot vagy jót tenni a kaland során szembejövőkkel. Ritka az az alkalom, hogy gonoszt játszunk, bár izgalmas kísérlet lehet, de még ritkább, amikor mi vagyunk a nagybetűs Gonosz.

A Carrion azonban még egy lépéssel közelebb megy az amorf, húsból-ízületből, csontokból összefércelt borzalmak ranglétráján és a játékban egy csápokból, vérből és fogakból összeálló lény irányítása lesz a feladatunk, aki végtére nem nevezhető gonosznak, de itt meg is torpanunk egy kicsit, mert akkor mi ő és mi a célja?

Galéria megnyitása

A Carrion in-medias-res indul, kiszabadulunk és elindulunk arra, amerre tudunk. Az utunkba kerülő emberek pedig táplálékként vagy „gyógyitalként” végzik. A játék egyik erőssége a pályatervezés amúgy nagyon intelligens, mert nem csak a memóriánkra kell hagyatkoznunk, hanem arra is figyelnünk kell, hogy a különféle ajtókat, kapcsolókat kinyitva milyen korábban elérhetetlen – adott esetben új képességet rejtő – részek váltak elérhetővé. Vagyis állandóan felfedezni valókat és a kiutat keressük, egyszerre.

Fejlődni

Különféle mutációk és kísérleti radioaktív DNS komponensek segítségével új képességeket fejleszthetünk. Például megnövekedett tömegünkkel akadályokat üthetünk át - külön érdekesség, hogy ezt a „pluszt” a sebződések „lelövik” rólunk és újra vissza kell hizlalni magunkat finom ember hússal. Az is nagyon is jól tud jönni, ha „csáp-hálót” lőhetünk ki nagyobb távolságra mert nem csak az ellenség megbénítására és halálra ijesztésére használhatjuk, hanem kis réseken átlőve kapcsolókat is aktivizálhatunk vele.

Ez utóbbit mondjuk nem teljesen értem, lényünk ugyanis könnyen átmászik repedéseken és egyéb szűk helyeken, tehát nem kellene, hogy gondot okozzon neki húsmasszaként, de a készítők ezek szerint úgy gondolták, még egy logikai elemmel kiegészítik a játékot a realitás rovására.

Galéria megnyitása

A képességek tekintetében azonban az se nyugtasson meg minket, ha jó nagy melákká növünk, ugyanis a manőverezés kicsit nehezebbé válik, de ami még kellemetlenebb, sokkal nagyobb céltáblát is jelentünk ellenségeinknek. Ha pedig egy lángszórós vagy automata fegyveres katonával találkozunk, akkor elbújni, mögé sunnyogni is kevesebb esélyünk lesz, hiszen majd a fél pályát (na jó, ez kissé túlzás) beterítjük.

Túlélni

Ellenségeink pedig előszeretettel használják majd ki ezt. A pályán pedig rajtunk kívül mindenki ellenség és sok lesz belőlük, hiszen vagy az adott szintet védik, vagy a rongyos életüket, vagy menekülnének és szeretnék túlélni azt, hogy elszabadultunk. Sima civilek, pisztolyhoz jutott sima civilek, energiapajzzsal és automata fegyverrel rendelkező szuperkatonák (akiket ráadásul megenni se lehet), lángszórós katonák, golyószórós „mechek” törnek majd az életünkre abban a laboratórium, csatornahálózat, rozsdás szeméttelep, kutatói komplexus szerűségben ahol kis csemete korunkban elszabadulunk.

Galéria megnyitása

Egysíkúnak is lehetne mondani a játékot, ha valaki megvádolná azzal, hogy semmi más nincs benne, mint a lény ámokfutása. Azonban a pályákon fura high-tech gépekbe belemászva egy 3 fős tudóscsoport „fejében” találjuk magunkat és őket irányítva kell valamit megoldanunk. Persze ezzel is a pályát átjárhatóságát növeljük végül, de izgalmas csavart visz a játékmenetbe, és ki tudja, talán önmagunk ellen is dolgozunk valamilyen módon.

A Carrion hangulatához azonban nagyon jól illik az, hogy amúgy sok a kérdőjel, nem tudjuk mi vagyunk, hogy kerültünk oda, hol van az az oda, kik az ellenségeink és a végcélunk is csak a menekülés vagy a túlélés lehet, bármit is jelentsen a kijutás vagy a pályák vége.

Galéria megnyitása

Megyünk előre, eszünk, harcolunk, felfedezünk, erősödünk és egyre komplexebb „labirintussal” és ellenségekkel találkozunk, akik próbára teszik a memóriánkat és az ügyességünket is. Az irányítás egérrel és néhány gombbal történik, ami egyszerűvé és bonyolulttá is teszi a játékot. Néha a kisebb és nagyobb formánk között kell váltogatnunk, máskor tömeget kell gyűjtenünk, hogy áttörhessük az akadályokat.

Az biztos, hogy türelemmel és ésszel, tervezéssel sokkal tovább jutunk, mintha elszabadult vérengző szörnyet játszunk. Lehet, hogy első pillantásra pixeles és egyszerű a Carrion, de egy komplex és igényes játékot takar, ami a mélységét minden végigküzdött pálya után egyre jobban megmutatja.

Galéria megnyitása

Galéria megnyitása grid_on

Összefoglalás

Carrion – Csáposka kalandjai

Carrion – Csáposka kalandjai

Carrion – Csáposka kalandjai
Szerzői értékelés
80
%
Ismeretlen lény egy ismeretlen helyen, ahol ösztöneink, éhségünk és alkalmazkodóképességünk segít csak a túlélésben.
Hangulatos, ötletes és komplex játék, ahol a sok kérdőjel csak még jobbá teszi a játékmenetet.
A pályák néhol nagyon komplexek és sokat fogunk oda-vissza rohangálni (csápolni).
{{ totalLabel }}
%
{{ userRateLabel }}

Neked ajánljuk

Kiemelt
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ product.displayName }}
csak b2b
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap