Az Elden Ring több, mint 22 millió példányban kelt el a megjelenése óta, így érthető módon sokan várták, hogy mikor fog érkezni hozzá a nagyobb tartalmat ígérő Shadow of the Erdtree DLC.
A teljes árú játékként, a 40 euróért megvásárolható kiegészítő pár napja jelent meg, és a fogadtatása egyelőre rendkívül vegyes. A jó hír az, hogy sokan gondolják úgy, hogy megérte rá várni és pénzt kiadni. A Shadow of the Erdtree kiegészítő olyan nagyra sikerült, hogy több, mint 20-27 óra is lehet végigjátszani egy tapasztalt Elden Ring játékosnak is, tehát bőven van benne tartalom elrejtve. Ha valakit tüzetesen érdekel az Elden Ring sztorija és világa, akkor ez a kiegészítő előbb vagy utóbb, de a játékos könyvtárában kell, hogy landoljon.
Másrészről viszont rengetegen panaszkodnak a kiegészítő teljesítményproblémáira és a nehézségére is.
Az egyik ok, ami természetesen jogos kritika, hogy a játék teljesítmény és stabilitási problémákkal küzd a DLC óta. Míg az Elden Ring szuperül működött akár Steam Decken is, a DLC már sokszor kikészíti a kézi PC-t. A teljesítménygondok és az összeomlások mellett több textúra és egyéb bug üti fel a fejét a játékosoknál, szóval nincs olyan gondtalan élményben része a vásárlóknak, mint az alapjáték esetében.
A negatív kritikák másik véglete viszont már megkérdőjelezhető, hiszen többen azért adnak rossz értékelést a játékra, mert az szerintük túl nehéz.
Egy soulslike játék esetében nehéz értelmezni a kritikát, hogy a játék maga túl nehéz, hiszen pont ez a stílus ismérve, ez az, amiért valaki megveszi, hogy lehetetlen kihívásokkal szembesüljön a játékmenete folyamán.
A játék rendezője a napokban azt nyilatkozta, hogy akármeddig lehetne könnyíteni a játékot, mindig lenne valaki, aki szerint túl nehéz lenne, de nem ez a helyes út a kiegyensúlyozás tekintetében. Szerinte a játék tényleg nehéz, de pont ez a lényege, hiszen a leküzdhetetlen akadályokon való túljutás az, ami miatt az ilyen játékok valódi élményt és elégedettséget nyújtanak. A könnyű ellenfél legyőzése nem okoz örömöt, ez pedig tönkretenné a játékot.
Egyelőre tehát nem várható, hogy a játék könnyebbé váljon, bár különböző finomhangolások azért történhetnek az ellenfeleknél. A teljesítmény és stabilitás problémák javítása viszont sürgős feladat a FromSoftware számára, ha szeretnék a játékosok pozitív visszajelzéseit olvasni a Steam értékeléseknél.