Az egykoron Pro Evolution Soccer néven futó, mostanra eFootballra átkeresztelt játék lépcsőzetes megjelenéséről már korábban tájékoztatott a Konami, most azonban egy új játékmenet-előzetes keretén belül az is kiderült, hogy néhány alapvető újdonság sem lesz kész a megjelenésre.
Ezek között vannak:
- labdakezelésbeli újdonságok,
- az új "éles rúgások" lehetőség (amik hosszabb időt vesznek igénybe a játékban, mert "fel kell tölteni" őket)
- és egy csomó ezekhez kapcsolódó animáció.
Ezzel együtt viszont a Konami ígérete szerint azért több, labdakezeléssel kapcsolatos dolog már ott lesz az induláskor, különösen a közeli párharcok válhatnak érdekesebbé. Ezen kívül megújul az a rendszer is, ami alapján a bírók döntenek a szabálytalanságokról, és szerencsére ez is elkészül időre.
Viszont még olyan dolgokra is várni kell majd, mint a PlayStation 5-féle DualSense-kontroller haptikus visszajelzésének és adaptív ravaszainak kezelése.
A Konami tulajdonképpen közölte is korábban, hogy a szeptemberben érkező eFootball egyfajta demó lesz inkább, ugyanis azt szeretnék, hogy minél hamarabb minél többen ki tudják próbálni a játékot, még ha csak limitált mennyiségű csapattal és játékmóddal is. Ennek megfelelően az elején csak néhány nagyobb csapat kap majd helyet a játékban, és online csak az azonos platformokon belül működik majd a multiplayer (tehát pl. PS4 és PS5 között, de keresztplatformosan nem). Ezen kívül lehet majd tolni a kanapén ülve is többen, illetve persze a CPU ellen is működik a dolog.
Az ősz végéhez közeledve aztán megérkezik majd a keresztplatformos multiplayer a konzolos és a PC-k között is, valamint érkezik a csapatépítős mód és az online ligák is. Ezt követően télen lehet számítani olyan dolgokra, mint hogy a mobilokat is bevonják a matchamkingbe, és jönnek a profi és amatőr eSport ligák is.
A Konami a tervek szerint külön DLC-ként árulja majd az egyes játékmódokat, így végső soron mindenki összeválogathatja majd azokat a dolgokat, amik neki kellenek. Azonban az első, koraőszi megjelenéskor a játék tulajdonképpen teljesen ingyenes lesz, és semmiféle mikrotranzakcióra vagy más fizetős lehetőségre nem lehet még számítani.
Ahogy arról beszámoltunk, az eFootball az Unreal Engine-re épül, többek között ennek köszönhető, hogy a konzolok és PC mellett megjelenhet mobilokra is. A Konami szerint minden platformon jól fog kinézni a játék, és mindegyiknek kihasználják majd az egyéni lehetőségeit.