Az AMD FidelityFX platformja szépen lassan terjeszkedik a játékok szegmensében: legutóbb az F1 2019 fedélzetén kapott helyet, most pedig újabb két játék, a régi és sokak által kedvelt Shadow of the Tomb Raider, valamint a szeptember 10-én megjelent Gears 5 is megkapta.
Terjeszkedik a FidelityFX
Hogy mi a FidelityFX lényege? Ez egy gyártófüggetlen, nyílt forráskóddal rendelkező technológia, amelynek alapját a Contrast Adaptive Sharpening, illetve a Luma Preserve Mapping adja. Mindkét eljárás azon dolgozik, hogy a megjelenő kép élesebb, jobb minőségű legyen, méghozzá úgy, hogy a javulásért cserébe csak minimális extra hardveres erőforrást kérnek. Ennek köszönhetően egy alacsonyabb, például 1080p-s felbontású kép a javítások hatására felveheti a versenyt egy 1440p-s képpel is – és egy 1440p-s felbontású tartalom közel úgy nézhet ki, mint ha valódi 4K-s tartalmat látnánk a kijelzőn. Ezáltal élvezhetjük az alacsonyabb felbontással járó sebességnövekedést, valamint ízelítőt kaphatunk a magasabb felbontás képminőségéből is. Persze a technológia nem egy Szent Grál, azaz vannak kisebb hibái is, amelyekkel együtt kell élni.
A fentebb részletezett FidelityFX támogatás most elérhetővé vált a Shadow of Tomb Raider alatt, hála Patch 18 névre keresztelt frissítésnek, vagyis lényegében a játék 1.0.296-os verziójától beszélhetünk FidelityFX integrációról. SOTR alatt ezzel együtt egyéb változások is érkeztek, például a Hidden City névre keresztelt helyszínen most már nincs megkötés, milyen ruhát viselhet Lara Croft.
Ezzel együtt a GEARS 5 is megkapta a FidelityFX támogatást, de a patch ezzel együtt a játszhatóságot befolyásoló változtatásokat is hozott. Ilyen változás például, hogy a kábító gránátok innentől kezdve nem gyakorolnak hatást azokra a játékosokra, akik éppen fedezék mögött vannak, de a rangsorolási rendszeren is változtattak, így a végeredmény jobban tükrözi majd a játékosok valós képességeit.
A két frissítés már elérhető az említett két játékhoz, így bátran ki lehet őket próbálni, amennyiben már rendelkezünk velük.