Az AMD a Radeon RX 5700-as sorozat rajtjakor mutatta be a FidelityFX névre keresztelt technológiát, ami a Contrast Adaptive Sharpening és a Luma Preserve Mapping eljárásokat veti be annak érdekében, hogy az adott játékban részletgazdagabb és élesebb legyen a kép, mindezt pedig minimális extra erőforrás-igény mellett nyújtja. A nyílt forráskódú GPU Open kezdeményezés részeként érkező Fidelity FX igazság szerint nem egy AMD-exkluzív technológia, azaz akár GeForce sorozatú videokártyákon is működhet, amennyiben a játék tervezője megfelelően implementálja.
Hatását tekintve az Nvidia DLSS technológiájához mérhetjük, azaz a kisebb felbontású tartalmak az effekt következtében jobb minőségben jelenhetnek meg, mint normál módon. Maga a DLSS egyébként nem mentes a képhibáktól, illetve egyéb vizuális anomáliáktól, de ugyanez valószínűleg a FidelityFX esetében is elmondható, ha alaposan megvizsgáljuk az effekt hatásait.
A FidelityFX bejelentésekor már örömmel újságolta az AMD, hogy több játékfejlesztő is érdeklődik az újítás iránt, így hamarosan több játékban is elérhetővé válhat. A Rage 2 az elsők között kapott FidelityFX támogatást, nemrégiben pedig az F1 2019 is beállít sorba, sőt, utóbbi még DLSS támogatást is kapott, azaz igen rendhagyónak tekinthető.
Az első tesztek alapján a FidelityFX igazából nem egy csodaszer, de abban azért segít, hogy a képminőséget erőforrás-takarékosan javítsuk, ráadásul ezt nem csak AMD, hanem Nvidia videokártyákkal is megtehetjük. Utóbbi mindenképpen előny, hiszen míg a DLSS csak és kizárólag az RTX sorozatú Nvidia videokártyákon működik és zárt rendszert képez, addig a FidelityFX nyílt forráskódú rendszer köré épül és gyártófüggetlen módon használható, azaz elviekben jobb esélyekkel indul a piac meghódításában, de hogy végül népszerűvé válik-e, az majd csak később derül ki.