A játékokat célzó felskálázó technológiák iránt a jelek szerint egyre nagyobb az érdeklődés. Ezen a területen elsőként az Nvidia mutatta be saját megoldását a DLSS 1.0 formájában, ami mesterséges intelligenciát használ a natívnál alacsonyabb felbontásban renderelt képkockák felskálázásához. Ez a technológia idővel elérte a 2.0-s verziót, majd nem sokkal később az AMD is bemutatta saját megoldását, ami a FidelityFX Super Resolution nevet viseli. Utóbbi már nem mesterséges intelligencia segítségével dolgozik, ám az első tesztek alapján így is igen-igen ígéretesnek tűnik. A DLSS 2.0-ról itt, az FSR-ről pedig itt írtunk korábban.
Úgy tűnik, hogy a GPU tehermentesítését segítő technológiák iránt a Microsoft is érdeklődik, ezekkel ugyanis kevesebb erőforrással renderelhető le egy-egy képkocka, így lehetőség nyílik olyan felbontások kiszolgálására is, amelyeket a GPU natív renderelés mellett már csak alig-alig győzne teljesítménnyel. A Microsoft esetében két álláshirdetés utal arra, hogy valamire készülnek, ugyanis vezető szoftvermérnököt és fő grafikus szoftvermérnököt keresnek, ezek a pozíciók pedig néhány nappal azután nyíltak meg, hogy az AMD hivatalosan is elérhetővé tette az FSR technológiát. Maga az FSR egyébként a Microsoft érdeklődését is felkeltette, ugyanis a technológiát lehetőség szerint alkalmazni fogják az új generációs Xbox játékkonzoloknál.
Az, hogy az FSR használatban lesz, nem jelenti azt, hogy innentől majd ülnek a babérjaikon a fejlesztők és nem próbálkoznak újabb, ütőképesebb megoldásokkal felskálázás terén, éppen ezért van esély arra, hogy hamarosan DirectML alapú felskálázó megoldás érkezik. Érdekesség, hogy anno az AMD is említette már, hogy DirectML alapú felskálázó algoritmust készítenek, amikor a FidelityFX programot bejelentették, ám ilyen megoldás azóta sem készült, hiszen az FSR nem DirectML alapokon nyugszik.
Az üggyel kapcsolatban egyelőre nagy a bizonytalanság, így nem világos, hogy az új fejlesztés az AMD-vel együttműködve készül-e, vagy független lesz attól, de idővel erre is választ kaphatunk.