Az AMD fejlesztőcsapata már egy ideje dolgozik azon, hogy ütőképes riválist állítsanak az Nvidia mesterséges intelligenciára épülő DLSS szolgáltatásának, aminek az a lényege, hogy a natívnál alacsonyabb felbontáson történik a különböző tartalmak renderelése, a natív felbontásra pedig az AI „konvertálja fel” a tartalmakat, ezáltal a GPU vállára kisebb teher nehezedik, ami nagyobb FPS értékeket eredményez. Ennek köszönhetően magasabb felbontásban is játszhatóvá válhat az adott cím, akár még úgy is, hogy Ray-Tracing támogatást is aktiválnak mellé.
Az Nvidia DLSS AMD-s megfelelője az FSR, azaz a FidelityFX Super Resolution, amellyel kapcsolatban már eddig is sejthető volt, hogy idén júniusban válik elérhetővé, a Computex 2021 kapcsán megtartott virtuális előadás alapján azonban kiderült, hogy az FSR 2021. június 22-én rajtol el, plusz némi extra információ is napvilágot látott vele kapcsolatban. Az AMD illetékesei azt egyelőre sajnos nem árulták el, pontosan hogyan működik majd a szolgáltatás, csak annyi biztos, hogy az OpenGPU csomagra támaszkodik.
Az AMD ígérete szerint az FSR segítségégével a normálhoz képest akár két és félszer nagyobb teljesítmény elérésére is van mód azoknál a játékoknál, amelyek támogatják az újítást. Idén várhatóan legalább 10 különböző játékba integrálják az FSR-t, az első címek pedig már ebben a hónapban megkaphatják a szóban forgó funkciót.
Maga az FSR egyébként négyféle módban használható, amelyek közül az „Ultra Quality” a lehető legjobb képminőségre koncentrál, éppen ezért a két és félszeresnél szerényebb teljesítménynövekedést hoz. A második, azaz a „Quality” mód szintén nagy figyelmet fordít a képminőségre, de itt már nagyobb előrelépésre számíthatunk teljesítmény terén, míg a „Balanced” mód a kiegyensúlyozott működésre fókuszál, azaz ugyan lehet, a képminőség oltárán áldoznunk kell egy kicsit, de cserébe a sebesség is magasabb lesz.
A negyedik mód, ami a „Performance” nevet viseli, már teljes egészében a teljesítményt helyezi előtérbe, így a legnagyobb gyorsulás is itt várható, ahogy az a fenti ábrán is látszik.
Noha az Nvidia DLSS technológiája egy zár forráskódú, csak GeForce RTX sorozatú videokártyákon működő megoldás – ami CUDA alapon azért egyes GeForce GTX sorozatú videokártyákkal is használható, de messze nem ugyanolyan előnyök mellett –, az AMD megoldása ezzel szemben már egy nyílt forráskódú, Nvidia videokártyákat is támogató technológia, ami az AMD videokártyáival és APU egységeivel is működik.
Annak érdekében, hogy az AMD megmutassa, milyen előnyöket kínál az FSR egy Nvidia videokártya mellett, egy GeForce GTX 1060-as videokártyát vetettek be a Godfall alatt, méghozzá 1440p-s felbontás és az epic preset használata mellett. Natív felbontásban 27 FPS-t mutatott a számláló, de az FSR aktiválásával már 38 FPS jött össze a „Quality” mód mellett, azaz 41%-kal javult a teljesítmény.
Az egyes fejlesztőknek mindenképpen implementálniuk kell a technológiát, hogy az passzoljon az adott játékhoz, ha viszont ezt megteszik, akkor száznál is több GPU-t és CPU-t támogat a technológia, beleértve az AMD riválisainak termékeit is.
Az FSR-rel kapcsolatos első független tesztek 2021. június 22-én jelenhetnek meg, az első játékok között pedig a Godfall is jelen lesz, amivel a fenti mérések készültek. Akkor majd kiderül , hogy az egyes módok milyen képminőséggel és sebességgel rendelkeznek, illetve a képminőség hogyan viszonyul majd például az Nvidia DLSS 2.0-s technológiájának képminőségéhez.