Az Nvidia hardveres gyorsítással működő Ray-Tracing technológiája igen nagy meglepetés volt anno, amikor a GeForce RTX sorozat debütált. A technológia egyre több játékban érhető el, sőt, hibrid és szoftveres formában akár a GeForce RTX sorozaton kívüli modellek is használhatják, igaz, ekkor a teljesítmény természetesen érezhetően szerényebb lesz. Az RTX támogatást persze nem csak a legújabb játékok esetében érhetjük tetten egy-egy címnél, hanem „felújított” címeknél is, igaz, erre egyelőre még csak egyetlen egy példát említhetünk, ami nem más, mint a sokak által kedvelt Quake 2.
A Quake 2 RTX megjelenésekor kiadott videó az alábbiakban tekinthető meg:
Úgy tűnik, az Nvidiánál látnak potenciált a régi, nagy népszerűségnek örvendő játékok leporolásában és RTX támogatással való felvértezésükben, méghozzá olyannyira, hogy létrehozták a LightSpeed Studios nevű részleget, amelynek elsődleges feladata az lesz, hogy elkészítse az említett címek RTX támogatással ellátott kiadását. Egy álláshirdetés tanúsága szerint a vállalatnál már keresik is a megfelelő embereket, akik segíthetnek sikerre vinni a koncepciót. Az egyelőre nem derült ki, hogy pontosan mely címek kerültek látótérbe, illetve az is rejtély, mikor kaphatjuk meg az új részleg munkájának első gyümölcsét, az viszont biztos, hogy az új kezdeményezés már elindult. A csapat épül, amelyben tapasztalt és elkötelezett játékfejlesztők foglalnak majd helyet, akik készen állnak rá, hogy minél gyorsabban letegyék az asztalra az újabbnál újabb munkákat. Kíváncsian várjuk, mi sül ki az új projektből.