Shop menü

A LARIAN EGYIK IGAZGATÓJA SZERINT A TÖMEGES ELBOCSÁJTÁSOK ELKERÜLHETŐEK LENNÉNEK

Kizárólag a részvényesek kedvéért küldenek el ezreket.
Török Roland
Török Roland
A Larian egyik igazgatója szerint a tömeges elbocsájtások elkerülhetőek lennének

Bár a videojáték ipar a COVID időszaka közben példátlan növekedésen ment keresztül, a járvány végével jelentősen visszaesett a gazdasági szerepe. Bár a játékok továbbra se tűntek el a felhasználók életéből, kétségtelen, hogy kevesebbet játszanak az emberek, mint a karantén idején. 

Az ipar válasza erre az új trendre az volt, hogy tömegesen kezdtek elbocsájtani fejlesztőket, vagy akár be is zárni stúdiókat, mondván, hogy a stabil működés érdekében szükséges ez a minden esetben „rendkívül fájdalmas” lépés. 

Szinte hetente kapunk hírt ezekről a kirúgásokról, ám Michael Douse, a Baldur’s Gate 3-at készítő Larian Studios kiadási igazgatója szerint ez a sok leépítés nem más, mint „elkerülhető f*szság”. 

Game File interjújában elég keményen ment neki a leépítési trendeknek. Szerinte a nagyobb cégek már régóta el akartak küldeni embereket, csak eddig nem mertek lépni, ám mivel mindenki ezt csinálja az iparban, ezért könnyedén azt tudják mondani, hogy nekik is szükségük van erre, így le tudják nyugtatni a befektetőiket. Szerinte a nagyvállalatok csak lassan tudnak csak reagálni a változásokra, de még így is, megfelelő vezetéssel át lehetne vészelni a nehezebb időszakokat úgy, hogy ne kelljen elbocsájtani a munkatársakat.  

A nagy, tőzsdén jelenlévő cégek a részvényesek kedélyétől függenek, ez pedig a játékosok és a fejlesztők rovására megy. Ezen nagy cégek egyikét sem veszélyezteti a csőd, a részvényesek dühe az egyetlen, amitől tartanak, ezért muszáj bármi áron növekedést produkálniuk, szerinte viszont ennek a folyamatnak nem célja, hogy az alkalmazottak boldogan dolgozhassanak. A Larian bár több pénzhez jutna, ha a tőzsdére vonulna, ez végső soron a játékaik minőségére lenne hatással, onnantól kezdve ugyanis nem a játékosok, hanem a részvényesek kedvében kellene járniuk. Végső soron tehát a több pénz nem jobb minőséget, hanem összecsapott játékokat eredményezne. 

Douse szerint a következő játékuk is hasonló üzleti modellben fog megjelenni, mint a Baldur’s Gate 3 és az Origin Sin 2.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére