Shop menü

WORLD OF DARKNESS HELYZETJELENTÉS

Hírek az idei CCP rendezvényről.
Csont Szilvia
Csont Szilvia
World of Darkness helyzetjelentés

A készülőben lévő World of Darkness MMO pont olyan titkokkal övezett, mint a Masquerade vámpírjainak világa. A mostani alkalommal, vagyis a 2013-as CCP Fanfesten sem tudtunk meg sokmindent, de előre vetítették, hogy jó időre meg kell elégedjünk ennyivel.

Galéria megnyitása

Mutattak egy új videót, aminek gameplay szaga volt, de még nem nevezhető annak. Ebben egy vámpír nőt láthatunk, amit kiszívja egy halandó férfi összes vérét, aztán felugrik egy magas épületre és elvegyül az éjszakai élet pezsgő fergetegében... Ha megtaláljátok a felvételt online, örüljetek, mert hivatalosan nem tették nyilvánossá azt a készítők, ahogy azt megszokhattuk tőlük. Érdemes szemrevételezni a fényeket, a karakterek mozgását és a városi környezetet. Körülbelül olyan benyomást kelt, mint egy modernizált Vampire: The Masquerade - Bloodlines, MMO köntösben.

Felmerült a kérdés, hogy mi tart ilyen sokáig a játék fejlesztésén. Chris McDonough, vagyis a vezető producer azt nyilatkozta, hogy az első évben, miután összeolvadtak a White Wolffal, még el sem kötelezték magukat annak, hogy csinálnak egy WoD MMO-t. A következő évben kezdték csak el építeni a csapatot, akkor 25 főt szedtek össze (ami igen csekély létszám egy MMO-hoz). Ekkor kezdtek el dolgozgatni a játékon, de nem teljes gőzzel, mert sokukat mozgattak át különböző más projektekre. A csapat még most is csak 70 főből áll, ráadásul egy olyan játékon dolgoznak, ami nagyon más lesz, mint az EVE, de ugyanakkor pont olyan erős sandbox fókuszt akarnak neki, mint annak. A céljuk az, hogy a játékosok hajtsák előre a világot, maximalizálni akarják a világ alakulásába való beleszólásukat.

Mindenki emberként kezdi a pályafutását. Ahhoz, hogy vámpírrá változzatok, szükségetek van egy másik játékosra, aki majd ölelésben részesít titeket. Értelemszerűen ti az ő vámpírklánjának örökségét kapjátok meg. Megpróbálkozhattok azzal is, hogy emberek maradtok, de ehhez eleinte nem lesz túl sok tartalom, évek múltán viszont a vámpírokon túl jöhetnek majd be más lények/frakciók, így például a vérfarkasok és vámpírvadászok.

Lényeg, hogy minden új játékosnak szüksége lesz legalább egy másikra, még ha az is a terve, hogy szeparálva egy kis csapatban próbál túlélni, távol a hatalmi harcoktól. Nagyon erősen építenek a közösségre... itt merül fel az a kérdés is, hogy mi lesz azokkal, akik majd pucéran ugrálnak az utcákon és azt kiabálgatják, hogy "Váááámpír vagyoook", fejük felett pedig LoveBellaPuss87 és hasonló nevek díszelegnek. Nos, a játékosoknak hatalmukban lesz fenntartani a rendet, valamint raktak a játékba végleges halált. Azért félni nem kell, ahhoz, hogy végleg elpusztuljon a karakteretek, több kell mint néhány PVP-s halál.

Az MMO városi környezete azért a kérdésért is kiáltott, hogy vajon miért csak a Secret World és a WoD állt elő ilyesmivel online szerepjátékokban? Erre McDonough válasza az volt, hogy mert a legtöbben bevált recepteket próbálnak másolni, míg a CCP inkább trend-teremtő, nem követő.

Kérdés marad tehát, hogy hogyan kezelik majd le a nyílt utcákon való pucérkodást, arra viszont utaltak, hogy nem riadnak majd vissza Vampire: The Masquerade felnőtt tartalmi vonzataitól, így valószínűsíthető, hogy a vér, szex, és teljes pucérság megjelenik majd valamilyen formában. Utóbbi valószínűleg korlátozva lesz adott területekre. Ha már a helyszíneknél tartunk, a városok óriási egybefüggő területek lesznek. A gyorsabb közlekedést metróval oldhatjátok majd meg, de nem lesz teleportálás és hasonlók. Tehát ha egy ismerősötök utcai harcba keveredett és ti a város másik végén vagytok... nem teremhettek ott egy pillanat alatt, hogy segítsetek.

A CCP abban is bízik, hogy a WoD-nak jelentősebb méretű hölgy játékostábora is lesz, nem a szokásos ~96%-os férfi arány érvényesül ismét. A világ tele lesz veszélyes és csábító vámpírokkal, nőkkel és férfiakkal, a játék pedig mindegyikük játékstílusához illeszthető lesz majd...

Ami a szakmákat illeti, ne számítsatok olyasmire, hogy "mindenható" vámpír nagyúrként cipőtalpakat kell majd ragasztanotok vagy ingeket varrogatni. Ehelyett egy egész hálózatotok lehet majd alacsonyabb rendű lényekből, akik majd elvégzik nektek mindezt. A világban természetesen lesz rengeteg NPC is, belőlük ehettek, illetve tarthatjátok velük a kapcsolatot in-game vagy igazi mobilon...

Továbbra is a megválaszolatlan kérdések sorát erősíti, hogy milyen vámpírklánok lesznek majd elérhetőek, illetve mely frakciók (Kamarilla, Szabbat, Függetlenek, Kuei-jin), hogy működnek a diszciplínák, a politika és annak árnyaltabb elemei...

A zárt béta kizárt, hogy elindulna idén, a játék leghamarabb 2015-ben jön ki. Ja, és le lesz tiltva a Bella és Edward név karakteralkotáskor! :)

(forrás: Eurogamer)

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére