Warhammer Online offline módban?

Végleg kikapcsolták az MMO szervereit, de van egy módja, hogy a játék tovább éljen.

Warhammer Online offline módban?

A héten már olvashattátok, hogy a Warhammer Online bezárta kapuit, az EA végleg lekapcsolta az 5 éves MMO szervereit. Andrew Meggs (Skyrim, Camelot Unchained), aki részt vett a játék fejlesztésében blogján leírta, hogy lehetséges, hogy mégis van módja a játék megőrzésének az utókor számára, igaz csak szóló módban, létezik ugyanis egy csak belső használatra fejlesztett verzió, amely szerver nélkül is képes futni. A következőket írta erről:

"Nem voltak bejelentkező, vagy karakterválasztó képernyők. Nem voltak NPC-k és más játékosok sem. Nem volt játékmenet sem, csak te és előtted az egész világ. Röpködhettél, mint Superman, és oda teleportálhattál, ahová akartál. Megnézhetted a naplementés és a napfelkeltét Altdorf felett, láthattad az örökké égő tüzek füstjét. És láthattad az ezer meg ezer munkaóra és szakértelem eredményét, amelynek köszönhetően ez a világ létrejött, és melyet most megszüntettek."

Meggs szeretné, ha ez EA kiadná a játék kliensének legújabb verzióját, de átállítanák a játékmódot offline-ra. "Nem kellene hozzá kiadni művészi munkát tartalmazó fájlokat, és nem lenne nagyméretű a letöltés. Magától is tudna futni, és a patch fájlokból, melyek ott ülnek az utolsó játékosok hard drive-ján ki tudna olvasni mindent. Nem jelentene konkurenciát egy jelenlegi vagy jövőbeli játéknak sem, hiszen már nem játék, hanem egy hely, ahová a rajongók egyedül is ellátogathatnak, hogy visszaemlékezzenek az ott töltött időkre."

"Olyasmi lenne ez, amit az a több száz fejlesztő, aki a játékon dolgozott meg tudna mutatni egy napon majd a gyerekeinek is. Egy darab történelem ez a 2113-as játéktudományi professzoroknak, hogy jobban megértsék, milyenek voltak az MMORPG-k az agyi implantok ideje előtt."

"Nem a WAR lenne, mert az csak a többi játékossal együtt létezik. Egy interaktív múzeum lenne, ami bemutatná, milyen volt a WAR, hogy ne tűnjön el teljesen a feledés homályában. Ez egy olyan kezdeményezés, melyet mi fejlesztők indítanánk, hogy megőrizzük egy élő emléket változó médiumunk létrejöttéről és pusztulásáról. Én nem tehetem ezt meg, mert otthagytam a kódot, amikor eljöttem az EA-tól. De az emberek az EA-nál könnyedén megtehetik."

"Kérlek, tegyétek meg."

Nem Meggs volt az egyetlen a játék fejlesztői közül, aki kommentálta a WAR bezárását, az egyik producer John Drescher is nyilatkozott blogján. Elmondta, hogy nem akarja a régi sebeket piszkálgatni, az évek során úgyis sok pletyka és találgatás volt azzal kapcsolatban, ami játék körül folyt, ezek közül pár igaz volt, de a legtöbbnek nem volt semmi alapja. Az meg, hogy kiderül-e egyszer, mi történt valójában a nálánál sokkal magasabb fizetési kategóriába tartozó emberektől függ, ezért inkább a lényeget fogalmazta meg:

"Büszkék voltunk, amikor a játék elindult és bíztunk benne. Tudtuk, hogy hatalmas lehetőségek rejlettek benne. Tudtuk, hogy gondosan felépített és megalkotott darab volt, melyet több száz odaadó fejlesztő készített gondos munkával. Tudtuk, hogy ezek a fejlesztők éveket töltöttek el az életükből azzal, hogy mindent beleadjanak és biztosítsák, hogy a WAR ott legyen mindenütt és az egész világon élvezhessék."

Drescher is azt tartotta leginkább szomorúnak, ami az MMO fejlesztés kegyetlen valósága: évekkel később már nem veheti elő a játékot, hogy gyerekeinek megmutathassa, mit volt az, amin olyan sokat dolgozott.

Elővettem én is a régi screenshotokat, és egy könnycseppet elmorzsolva szemem sarkából visszaemlékeztem a WAR-ral eltöltött kellemes órákra. Meg kell adni, a játéknak megvolt a maga hangulata. Reméljük a volt fejlesztőknek sikerül valahogy összehozniuk interaktív múzeumukat. Ha nem, akkor már csak a screenshotokon, videókon és az emlékeinkben élhet tovább a játék.

Galéria megnyitása grid_on

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward