Warhammer 40K: Dawn of War 2 - Retribution

Megérkezett a Relic legújabb kiegészítője a nagysikerű Dawn of War szériához, melyben ezúttal mindegyik faj irányítását a kezünkbe vehetjük.

Warhammer 40K: Dawn of War 2 - Retribution

1. oldal

A Warhammer 40000 univerzum rajongóinak nem lehet oka panaszra, hiszen a Relic csapatának köszönhetően évről évre kapnak egy Dawn of War játékot, hol teljes értékű folytatás, hol kiegészítő formájában. A fejlesztők ráadásul igyekeznek mindig elegendő tartalmat és újdonságot csempészni az egyes programokba, így nem érezhetjük azt, hogy ismét csak egy újabb rókabőrt húztak le a játékról. A 2009-ben kiadott Dawn of War 2 alaposan megváltoztatta az elődben látott játékmenetet, hiszen az egységgyártás, valamint a nyersanyagok megszerzése helyett a taktikai harcra és egységeink fejlesztésére helyezte a hangsúlyt. A játék első kiegészítője, a Chaos Rising nem változtatott a bevált formulán, viszont adott nekünk egy új frakciót, illetve pár új játékelemet. Az elmúlt napokban jelent meg a Retribution nevű expanzió, mely visszacsempészett pár dolgot az első rész játékmenetéből, megtartva természetesen a DoW2 jellegzetességeit is.

[bold]

Meggyalázott rendház[/bold]

A Chaos Rising végén űrgárdistáinkkal sikeresen elpusztítottuk a káosz követői által megidézett démont, ám ezért nagy árat kellett fizetnünk. A Vérhollók rendházába ugyanis beférkőzött a káosz, megrontotta vezérüket, aki így szövetségre lépett a démonokkal. A Retribution története 10 évvel az imént bemutatott eseményeket követően veszi kezdetét. Korábban megismert hőseinket renegátokká nyilvánították, a szektorban dúl a háború, a káosz pedig egyre több helyen üti fel a fejét. Hogy a megelőzzék a métely további terjedését, az Inkvizíció úgy határozott, hogy végrehajtja az Exterminatust, azaz elpusztítanak minden életet a szektor bolygóin. Egyetlen esélyünk van ennek megakadályozására, hőseinkkel fényt kell derítenünk a rendház vezérének árulására, mielőtt túl késő lesz. Miután a korábban megismert hősök már renegáttá váltak, a kiegészítőben új szereplőket fogunk irányítani. A parancsnok Apollo Diomedes kapitány lesz, akihez hamarosan csatlakozik a technikus Martellus, a nehézfegyverzetek szakértője, Ancient és egy régi ismerős, a felderítő Cyrus.

A Retribution egyik legjelentősebb újdonsága, hogy végre nem csak az űrgárdistákkal játszhatjuk végig a történetet, hanem a többi fajjal is. Miután a kiegészítőben szerepel egy új frakció, a birodalmi gárda is, ez összesen hat hadjáratot jelent, egyenként 15 küldetéssel. Aki azt gondolja, hogy ez mind túl szép, hogy igaz legyen, az sajnos nem jár messze az igazságtól, ugyanis az egyes hadjáratok missziói minden frakció esetében ugyanazokon a térképeken játszódnak, csak épp az ellenfelek és a feladatok változnak. Mi mégsem haragudtunk nagyon a Relicre emiatt, hiszen a történet minden faj esetében más és más, így már csak ezért is érdemes végigjátszani az összes hadjáratot. A missziók változatossága viszont még mindig nem tartozik a fejlesztők erősségei közé, hiszen a legtöbb pályán csak annyi a feladatunk, hogy eljussunk egy adott helyre és pusztítsunk ott el egy épületet, illetve hőst. Ezt néha feldobják egy-egy védekezős küldetéssel, de ezzel ki is merült a Rerlic ötlettára. Értjük mi, hogy a Warhammer 40000 világa az állandó háborúról és öldöklésről szól, de ha egyvalamit megtanultunk a Starcraft 2-ből az az, hogy igenis lehet változatos feladatokat tenni egy RTS-be is. Érdemes még megemlíteni, hogy ebben a kiegészítőben már nincsenek időre lejáró küldetések, így nem kell félnünk attól, hogy kimarad valami, ha nem vagyunk elég hatékonyak. [bold]

[/bold]

2. oldal

Lássuk milyen változások történtek a játékmenetet illetően. A lényegi rész nem változott sokat, tehát továbbra is egy négyfős csapatot irányítunk a játékban, aminek tagjait küldetések között felszerelhetjük jobbnál jobb fegyverekkel, páncélokkal, illetve ha szintet lépnek katonáink, akkor fejleszthetjük a tulajdonságaikat is. Az első szembetűnő változás a kiegészítőben az, hogy jóval kevesebb lootot szedhetünk össze a pályákon. Ez talán első hangzásra nem hangzik túl jól, de aki játszott az előző játékokkal, az biztosan emlékszik, hogy az azokban kapott felszerelés fele felesleges volt, a Retributionben kapott fegyverek és páncélok viszont sokkal jobban használhatóak, így nem végzi nagy részük a kukában.  Ez azonban apróság ahhoz képest, hogy ezúttal nem feltétlenül kell csak négy karakterrel teljesíteni a küldetéseket: ha elfoglalunk a pályán egy parancsnoki központot, akkor onnantól kezdve ugyanúgy tudunk egységeket vásárolni, mint ahogy annak idején a Dawn of War első részében, illetve a DoW2 multijában tettük. Ezzel a fejlesztők egy csapásra összeboronálták az egyjátékos és többjátékos mód legjobb elemeit, ami még izgalmasabb csatákat eredményez. Új egységek toborzásához két „nyersanyagra” van szükségünk: energiára, illetve az úgynevezett requisition-re. Mindkettőre a pályákon lévő speciális pontok elfoglalásával tehetünk szert, illetve néha a szétlőhető ládákban is találunk ilyeneket. Természetesen nem áll rendelkezésünkre rögtön az összes egységtípust, a combosabb darabokat először ki kell fejlesztenünk. Küldetések közben mindig kapunk valamilyen jutalmat, itt dönthetjük el, hogy a hőseinknek való spéci felszerelést, vagy inkább a fejlettebb egységet választjuk. Ha elérhetővé vált egy új típusú harcos (vagy épp tank, mert most már az is van a játékban), akkor azt követően már azoknak a felszerelését is folyamatosan javíthatjuk. Ha például olyan misszióban veszünk részt, ahol sok ellenséges járművel kell szembenéznünk, akkor ajánlatos lézerrel felszerelni a Predátor tankunkat, de hasonlóképpen testreszabhatjuk a többi egységet is.

Változatlan alapokon

Az alapjáték egyik legjobb eleme, a kooperatív módban játszható hadjárat természetesen ezúttal is megtalálható a programban. Annyi változás történt a korábbiakhoz képest, hogy a Relic végre dobta a macerás Games for Windows Live rendszert, és helyette Steam-es alapokra helyezte a koop módot, melynek következtében sokkal egyszerűbben tudunk társakat meghívni a játékba. A program sima multija nem változott semmit a korábbiakhoz képest, ugyanazokkal a játékmódokkal találkozhatunk most is, mint korábban.

3. oldal

Technikai fronton ugyancsak kevés változás történt a korábbiakhoz képest. Látvány terén ezúttal sem kell csalódnunk a programban, hiszen az évek múlása ellenére igencsak jól tartja magát a DoW2 motorja, elég csak ránézni a részletgazdag térképekre vagy a még mindig jól kinéző egységmodellekre. Szénné-zoomolva a pályát azért már látszik, hogy a textúrák lehetnének magasabb felbontásúak, és a poligonszám se 2011-es szint, de valószínűleg senki sem fogja így irányítani a játékot, úgyhogy ezt nem lenne fair felróni a Retribution-nek. Hangok terén sem lehet egy rossz szavunk sem, csak sok újdonságra ne számítsunk, mert a hangeffektek és a zenék is az alapjátékból, illetve az első kiegészítőből lettek átemelve.

A Retribution-nel a Relic ismét bebizonyította, hogy nagyon ért a tartalmas kiegészítők készítéséhez, hiszen az új játékelemek bevezetése mellett nem egy, hanem hat hadjáratot pakoltak a játékba, aminek köszönhetően a program hosszabb játékidőt biztosít, mint az alapjáték, vagy az első expanzió. Egyetlen komoly hiányosság a játéknak, hogy nem készültek önálló pályák minden hadjárathoz, de ettől függetlenül az árát mindenképpen megéri a program. Ráadásul azoknak is ajánlott beszerezni a kiegészítőt, akiknek eddig kimaradt az életéből a Dawn of War 2, hiszen ez az expanzió nem igényli az alapjáték meglétét, és önállóan telepíthető.

Platformok: PC

Tesztelt platform: PC

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward