Amikor a HTC bejelentette, hogy egy új szemüveggel készül a CES-re, azonnal megindultak a találgatások, hogy vajon ezúttal mire számíthatunk. Nos, egy olyan termékkel rukkolt elő a vállalat Las Vegasban, ami nem a Vive Flow nyomdokába akar lépni, és nem is a Vive Focus folytatása. A Vive XR Elite teljesen új irányt akar képviselni.
Az újdonság a nevében az XR jelzéssel arra utal, hogy ez már a vegyes valóságra lett felkészítve. Tehát jöhet virtuális valóság vagy kiterjesztett valóság alkalmazás is, gond nélkül helytáll majd a Vive XR Elite. A tervezők itt nem keresték a kompromisszumokat, igyekeztek mindent belesűríteni a termékbe, csak egy valamire törekedtek a munkájuk során, hogy a végeredmény könnyű legyen, és ez össze is jött.
A Vive XR Elite szemüveg annak ellenére, hogy nagynak tűnik a hátsó egységével együtt (ami egyébként levehető), csak 625 grammot nyom, ami majdnem egy százassal kevesebb a Meta Quest Prótól (722 gramm).
Az eszköz specifikációjában egyébként semmi igazán különleges nincs, hozza a kötelezőt. 2K-s felbontású kijelzők kerültek a szemek elé, 110 fokos a látószög a szemüvegben, és a megjelenítés a megfelelő folyamatosság érdekében 90 Hz-en fog menni. Fontos, hogy nem kell a szerkezetet külön gépre kapcsolni, szabadon lehet vele mozogni és bárhol használatba lehet venni, a működéshez szükséges összes hardveres elem benne van.
A HTC szakemberei a Snapdragon XR2 platformot vették itt használatba, amit igencsak bőséges RAM mennyiséggel támogattak meg, a rendszermemória 12 GB lett. Tárhelyből is lesz bőséggel, 128 GB-nyi helyet biztosít, amire már bőven lehet tartalmakat pakolni. A kapcsolati lehetőségeket tekintve biztosított egyebek mellett a Wi-Fi 6E, ennek köszönhetően gyors és stabil lehet a vezeték nélküli átvitel a tartalomfogyasztás során.
A kiterjesztett valósághoz a színes képet egy középre helyezett RGB kamera fogja szolgáltatni. Az XR Elite külső burkolatán négy darab ultraszéles látószögű kamera kapott helyet, ezek fogják figyelni a felhasználó környezetét a tárgyak és a kezek követése céljából. Persze van kontroller is a készülékhez, amivel a mozgáskövetés pontosabb és több lehetőséget nyújt a kezelőszervek révén.
A vállalat elképzelése szerint a Vive XR Elite bármikor hasznos lehet majd, minden felhasználási területen megállhatja a helyét. Legyen szó lazításról, játékról, esetleg némi testmozgásról, de be lehet majd fogni munkára is. Oktatási célokat is elláthat iskolában vagy akár munkahelyen, hasznos lehet ez a betanítás során a kiterjesztett valóság révén.
Mivel önálló működésre képes a Vive XR Elite, így értelemszerűen akkumulátor is van benne. Ez külön a szíjra került, és hátul helyezkedik el. Ha éppen nincs rá szükség, akkor el is lehet távolítani és így még könnyebb lesz a szemüveg magában, ilyen formában csak 240 grammot nyom. Az oldalán van az USB-C csatlakozó a külső forrás csatlakoztatásához, és az akkupakkon is van egy USB-C hátul, így amikor ez használatban van, akkor a kábel még kevésbé lesz útban.
A közlemény szerint ez nagyjából 2 órányi használatra nyújt elegendő energiát az akkumulátor. Jó hír, hogy igazából nem kell megszakítani a szórakozást akkor sem, ha ennél tovább akarják használni a szemüveget, mert a telep cserélhető, és van egy kicsi integrált akku a szemüvegben, ami nagyjából 10 percig bírja. Míg a telepet cserélik, addig ez tartja a frontot, így megállja majd a helyét a szemüveg olyan helyen is, ahol akár egész nap használatban van. A kontrollerek üzemideje pedig 10 óra.
A Vive XR Elite már előrendelhető és februárban indul a szállítása. A készülék ajánlott fogyasztói ára az Egyesült Államokban nettó 1100 dollár, Európában pedig a németeknél és a franciáknál 1400 eurót kell majd érte kifizetni. Tehát valamivel a Meta Quest Pro alá lett pozícionálva.