Shop menü

VÉGLEGESEK AZ OPENGL 4.0 SPECIFIKÁCIÓK

A San Francisco-ban megrendezésre kerülő Játékfejlesztők Konferenciáján (Game Developers Conference) a Khronos Group egy meglehetősen fontos bejelentést tett: a csoport készen áll az OpenGL 4.0-s változatával, amelynek főbb tulajdonságairól azonnal le is rántották a leplet.
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Véglegesek az OpenGL 4.0 specifikációk

A San Francisco-ban megrendezésre kerülő Játékfejlesztők Konferenciáján (Game Developers Conference) a Khronos Group egy meglehetősen fontos bejelentést tett: a csoport készen áll az OpenGL 4.0-s változatával, amelynek főbb tulajdonságairól azonnal le is rántották a leplet.

Galéria megnyitása
Az új technológia a Microsoft DirectX 11-es eljárásának riválisául szolgál és a korábbinál sokkal hatékonyabban képes együttműködni az OpenCL nyellvel, amely egy nyílt forráskódú, GPGPU alkalmazások számára használható keretrendszer. Az OpenCL segítségével a GPU-ban rejlő nyers erőt nem csak grafikai, hanem általános számítások elvégzésére is használhatjuk. A friss szabvány GLSL (OpenGL Shading Language) 4.00-s támogatással érkezik, ami a fejlesztők számára a korábbinál több lehetőséget ad a GPU képességeinek kiaknázására, ezáltal jobb grafikai minőség, valamint jobb teljesítmény és sokkal rugalmasabb programozási lehetőségek állnak rendelkezésre.

A Khronos az OpenGL 4.0 specifikációival kapcsolatban egy listát is kiadott, amely az alábbiakban olvasható, és ami a főbb változásokat próbálja összefoglalni.

 

[list type="unordered"]

[*]Két új shader szint, amelyek lehetővé teszik a GPU számára, hogy a geometriai tesszellációs feladatokat levegyék a CPU válláról

[*]Az OpenGL vagy külső API (pl. OpenCL) által generált adatok kirajzolása a CPU beavatkozása nélkül

[*]Új shader szubrutinok a textúra állapot és textúra adat elkülönítésére, ezzel együtt egy új objektum típus is megjelenik, amely sampler objects névre hallgat

[*]64-bites dupla pontosságú lebegőpontos shader műveletek támogatása a jobb minőség és a pontosabb renderelés érdekében

[*]Különböző teljesítmény optimalizációk, illetve a korábbi OpenGL verziók újításainak visszamenőleges támogatása

[/list]

Az OpenGL 4.0-s változatának komplett specifikációs listáját itt olvashatják el az érdeklődők. Az Nvidia egyik illetékese a bejelentéssel egy időben egy nyilatkozat keretein belül arról számolt be, hogy Fermi alapú termékeik már megjelenésükkor is teljes OpenGL 4.0-s támogatással rendelkeznek majd. Az OpenGL 4.0 driver szintű alkalmazását a későbbiekben tervezik a vállalatok.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére