Shop menü

VALAMI ÚJAT AKAR AZ APEXTŐL AZ EA

Ez nem egy második rész lesz, de az biztos, hogy az élő szolgáltatásé a jövő.
Török Roland
Török Roland
Valami újat akar az Apextől az EA

Az Apex Legends az Electronic Arts egyik pénztalicskája, ám folyamatosan veszíti a játékosait. Ez valószínűleg természetes folyamat is, hiszen a piac hatalmas, a játékosok szeretnének mással is játszani, de az EA is sok mindent megtett azért, hogy elidegenítse a saját közösségét. Ilyen volt a battle pass rendszer átalakítása is, ami kivégezte a játék általános pozitív megítélését.  

Galéria megnyitása

Andrew Wilson, az EA vezérigazgatója a befektetőknek elmondta, hogy az Apex Legends az egyik legjobb rajtot produkálta az előző évtizedben, de a trend aggasztó. Emiatt egy nagyon komoly frissítést akar a játéknak, amit úgy is értelmezhetünk, hogy szeretné, ha eljönne az Apex Legends 2.0. 

Szerinte azonban nem szabad beszélni konkrét második részről, mert a tapasztalat azt mutatja, a folytatás az élő szolgáltatás játékok esetében szinte sosem olyan sikeres, mint az előd volt. A fejlesztést mindenesetre két részletben szeretné megvalósítani. A két nagyobb frissítés a Battlefield előtt és után érkezne, hogy ne zavarja meg a Battlefield indulását. 

Wilson elődjeihez hasonlóan mindenesetre nem egy népszerű CEO a játékosok körében. Az üzletember ugyanis nemrég megfejtette, hogy azért bukott a Dragon Age: The Veilguard, mert nem élő szolgáltatás játék volt. A Veilguard eredetileg élő szolgáltatás címnek készült, a fejlesztés egy szakaszában azonban elvetették az online funkciók ötletét. Wilson szerint, ha mégis maradtak volna az élő szolgáltatás mellett, akkor a játék biztony nyereséges maradhatott volna. 

Ez természetesen nem vet túl jó fényt a készülő Mass Effectre. A Bioware így is válságban van, szinte minden The Veilguard írót elküldtek, csak a keménymag maradt, miközben megígérték, hogy újra olyan stílusban fog tudni majd játszani az ember, amiben akar. Az élő szolgáltatás viszont nem valószínű, hogy segít a bizalomépítésben. 

Érdekesség azonban, hogy a Mass Effect 3 multija volt az egyik első live service multiplayer játék, ami nem MMO elemekkel operált, de fizetős cím volt. A kérdés az, hogy képesek lesznek-e a Bioware-nél ésszerű irányba terelni a vezérigazgatót, és ha nem, akkor live-service játékként az új Mass Effect az Anthem útjára lépve eltűnik-e, mint stúdió.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére