Újabb információk a PlayStation 5-ről

Teljesen új kontrollert kap a konzol, kiderült a megjelenési dátum is.

Újabb információk a PlayStation 5-ről

Miután a PlayStation 5 főmérnöke, Mark Cerny néhány hónappal ezelőtt már beszélt kicsit az új konzol várható hardveréről, most újabb információkat csepegtetett el a Sony. Egyrészt kiderült, hogy a PlayStation 5 neve (váratlan módon) tényleg PlayStation 5 lesz, és hogy a 2020-as ünnepi szezonban kerül majd piacra.

Cerny korábban már elárulta, hogy az új konzol rendelkezik majd sugárkövetéses képességekkel, azonban most megerősítette, hogy ezek nem pusztán szoftveres alapokat jelentenek, hanem ténylegesen a GPU hardverbe kerül ray-tracinget gyorsító egység. Az egyéb hardverekről nem árult el további részleteket, tehát továbbra is csak annyit tudunk, hogy nyolc magos Ryzen alapú processzor, és Navi alapú GPU kerül majd a gépbe. 

Fontos, hogy a kontrollert teljesen újratervezték. Ennek a nevét még nem árulták el, de az eddigiek alapján tippelnénk a DualShock 5-re. Akárhogy is, az eddig használt rezgőmotoros megoldást felváltja a haptikus visszajelzés: teljesen más érzést ad majd vissza a kontroller, ha egy versanyautóval a falnak ütközünk, mintha fociban leszerelnek minket. A Sony szerint még azt is át fogja tudni adni az irányító, hogy egy füves mezőn futunk át, vagy sártengerben próbálunk előre jutni. Változnak a ravaszok is, ezt a Sony adaptív ravaszoknak hívja. Az L2/R2 ravaszok ellenállását a játékfejlesztők szabályozhatják majd, így más ellenállást válthatnak ki, ha mondjuk egy íjat húzunk fel, vagy ha egy off-road versenyautóval próbálunk sziklás területen gyorsítani.

Az adaptív ravaszok és a haptikus visszajelzés kettőse rengeteg új dologra ad lehetőséget a fejlesztőknek, akik nemrég kapták meg az új kontroller korai változatait, így már elkezdhettek dolgozni vele. Érdekes, hogy Cerny elárulta, hogy ezen az irányítón már a PS4 megjelenése óta dolgoznak, és néhány újdonságot be tudtak volna vetni generáció közben a PS4 Pro megjelenésekor, de nem akarták szétválasztani a felhasználói bázist.

Cerny ismét megerősítette, hogy a PS5-be egy szupergyors SSD kerül, amivel párhuzamosan a játékok telepítési módja is változik. Azt szeretnék elérni, hogy a felhasználók részletesebben szabhassák meg, mit akarnak telepíteni és eltávolítani, így például lehet csak a single vagy a multi részt feltenni, esetleg az egészet, és ha végeztünk az egyjátékos móddal, akkor azt külön letörölni. Az SSD sebességének köszönhetően a fejlesztők befejezhetik a jelenlegi gyakorlatot, miszerint számos adatot duplikálnak, hogy a hagyományos HDD-vel gyorsabban töltődjenek be a dolgok, az olvasófejnek ne kelljen annyit ugrálnia. Példaként felhozta a Spider-man játékot, ahol bizonyos adatokat 400x duplikáltak a fejlesztők.

Galéria megnyitása

A Wired magazin megerősítette, hogy a fejlesztőknél jelenleg kint lévő devkitek tényleg így néznek ki. Azt nem tudni, hogy a végleges konzol mennyiben hasonlít majd erre, de ez alapján a lelkes rajongók már készítettek látványterveket, egy ilyen látható a borítóképünkön is.

Cerny megerősítette, hogy a PS5-ben 4K-s Blu-ray lejátszó kap majd helyet, a játékok pedig 100GB-os lemezeken is érkezhetnek.

Természetesen a PS5 kezelőfelülete is alapos átalakításon megy keresztül. Cerny azt szeretné, ha mindenféle információ látszódna a főképernyőn, és ehhez még csak el se kelljen indítani a játékokat. A multiplayer játékok például valós időben megjelenítik majd, hogy milyen szerverekhez lehet csatlakozni, milyen online aktivitásokba lehet beugrani. Egy single player játék pedig például kirakhatja, hogy milyen küldetések várnak teljesítésre, azokért milyen jutalmakat kaphatunk. A lényeg, hogy ez mind látszik majd a kezelőfelületen, és a játékos rögtön beleugorhat abba, amibe szeretne.

Habár már rengeteg stúdió kapott devkiteket, hivatalosan még senki nem jelentette be, hogy min dolgozik az új konzolra. Most azonban a kiváló remake-jeiről híres Bluepoint Games vezetője, Marco Trush elárulta, hogy a következő projektjük, ami egy minden eddiginél nagyobb és komplexebb remake lesz, már PS5-re fog megjelenni. Hogy milyen játék lesz, azt egyelőre nem tudjuk, de nagyon valószínűsíthető, hogy a Demon's Souls.

Trush szerint az SSD tényleg hatalmas előrelépést nyújt majd, nem csak a töltési idők tekintetében, hanem azért is, mert nem kell többé játékmenetbeli trükköket alkalmazni, és mesterségesen lelassítani a játékost - például ajtók mögé zárni. Mint mondja, a cartridge-es időkben minden nagyon gyorsan ment, így most tulajdonképpen visszatérnek ahhoz, amilyenek a konzolok régen voltak.

Laura Miele, az Electronic Arts stúdióinak vezetője szerint a PS5 egyik legfontosabb tulajdonsága az erős GPU, ami alkalmas lesz a gépi tanulás megfelelő gyorsítására, ez pedig felhasználható lesz számos újdonságra a játékmenetben. De szerinte az is fontos, hogy az új konzolban minden gyors lesz, ami azért fontos, mert ma ezt várják el az emberek: az okostelefonokon is csak pár másodperc feltelepíteni valamit, és két gombnyomás után már játszhatunk is.

Neked ajánljuk

Kiemelt
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap