A Digital Extremes közölte, hogy hamarosan több lépésben csökkenteni tudják majd a Warframe által elfoglalt helyet a háttértáron. A fejlesztők visszaemlékeztek, hogy amikor a játék 2012-ben megjelent, az alap telepítő ráfért volna egy CD-re, most már azonban ennek közel százszorosát foglalja, hiszen rengeteg tartalmat adtak hozzá, és a régebbi tartalmakat is folyamatosan felújították.
A fejlesztők szerint problémát jelent, hogy a Warframe már olyan méretű (körülbelül 50GB), ami a kisebb SSD-meghajtókkal rendelkezők számára egyre több gondot okoz, és ezért kénytelenek inkább a lassabb HDD-re telepíteni a játékot. Márpedig a Digital Extremes azt szeretné, ha a nép inkább SSD-ről futtatná a játékot, hiszen még arról sem tudnak mindig mindent elég gyorsan betölteni, nem hogy a HDD-ről.
Éppen ezért a stúdió szakemberei akcióba lendültek, és nem csak kisebbé fogják tenni a játékot, de (ennek következtében) a töltések is gyorsabbak lesznek.
A Digital Extremes jelenlegi számításai szerint legalább 6,6GB-tal, de inkbáb 15GB-tal csökken majd a játék mérete, mire végeznek. Ehhez viszont gyakorlatilag a legtöbb tartalmat újra le kell majd tölteni frissítések formájában, így nem egyszerre, hanem három szeletben teszik majd elérhetővé a patch-et, de mindhárom szelet megjelenik még 2020-ban. Ezzel párhuzamosan ugyanis minőségi és teljesítménybeli optimalizációkat is végeznek különböző formátumokon, amikhez a megjelenés óta nem nyúltak hozzá, amikor a játék egyébként még DirectX 9-es renderelőt használt.
Az egyik legfontosabb változás az lesz, hogy a textúrák tömörítésére az RAD-féle Oodle-t fogják használni, amiknek köszönhetően a textúrák mérete körülbelül a felére csökken, a minőségbeli különbség pedig elhanyagolható. Az első frissítésben egyébként a lightmapokat cserélik majd le, a textúrák többi része később érkezik.
A Digital Extremes képeket is csatolt, például egy kifejezetten nagy kihívást jelentő normal-mapról, ami jelenleg 19MB-ot foglal, és így néz ki:
A patch-et követően azonban a mérete lecsökken 8MB-ra, a különbségeket pedig szinte lehetetlen észrevenni.
Összességében nem csak a textúrák mérete csökken majd a felére, de ezzel gyakorlatilag megduplázódik ezek betöltésének sebessége is.