Shop menü

ÚJ STÚDIÓT VETT A PLAYSTATION, MULTIPLAYER JÁTÉK KÉSZÜL

A Firewalk Studios veteránokból áll, de még nincs kiadott játékuk.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Új stúdiót vett a PlayStation, multiplayer játék készül

A PlayStation Studios bejelentette, hogy megvették a Firewalk Studiost, ezzel a Sony belsős fejlesztőcsapatainak száma már húszra növekedett. A Firewalk Studios még 2018-ban jött létre, mégpedig a Bungie-főnök Harold Ryan által alapított ProbablyMonsters kollektíva egyik leányvállalataként.

A Sony és a Firewalk Studios közötti együttműködés nem újkeletű, hiszen már 2021-ben bejelentették, hogy közösen fognak dolgozni egy multiplayer játékon.

Úgy látszik, hogy a közös munka annyira megtetszett Hermen Hulst PlayStation Studios-főnöknek, hogy inkább bekebelezték a csapatot. A készülő játékról ezen kívül nem tudni semmit: az biztos, hogy multiplayer lesz, és hogy AAA-kategóriás. A fejlesztést egyébként a Destiny kreatív igazgatója, Ryan Ellis vezeti. Hermen Hulst elmondta, hogy a Firewalk Studios egy egészen újfajta módon rántja majd be a játékosokat a multiplayer világba, ezen kívül pedig technikai és kreatív szakértelemmel bővítik a PlayStation-stúdiókat. Mindezt azért, hogy magabiztosabban tudják növelni az élő szolgáltatásos multiplayer játékaik számát.

Ez ugyebár a Sony új fókuszát jelenti, hogy 2025-ig legalább 12 ilyen jellegű játékot szeretnének kiadni, amik közül hatnak már idén év végére el kellene készülnie. Ami azért érdekes, mert ezekről a készülő anyagokról meglehetősen kevés konkrétummal rendelkezünk, viszont legalább sejtésünk van a mögöttük álló stúdiókról.

Az egyik a Sony által 2022-ben megvásárolt Bungie, ami Matter kódnéven készít egy új AAA-kategóriás franchise-t. A másik a Jade Raymond által alapított Haven Studios, de ilyen jellegű játékon dolgozik még a London Studio, a Deviation Games és a Naughty Dog is. Ezen kívül úgy tudni, hogy a Guerilla Games egy új, kooperatív fókuszú online anyagot készít a Horizon világában, és persze készül a Twisted Metal is a Firesprite stúdiótól.

De visszatérve a Firewalk Studiosra. Ryan Ellis szerint a csapatot a nulláról építették fel, és kifejezetten csak a legjobbakat akarták felvenni. Ez kezdetben nehezen ment és lassan haladtak, de végül sikerült, amihez kellett a Sony folyamatos segítsége is. Ezt követően a készülő játék alapvető forgatókönyve gyorsan összeállt, és a különböző partnerek látták, hogy nagy lehetőség van benne, nem csoda, hogy a Sony le is csapott rá.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére