Továbbra is az Apple-nek áll a táblagépek piaca

Az iPadek iránt növekedik a kereslet, és egyre nagyobb a vállalat piaci részesedése.

Továbbra is az Apple-nek áll a táblagépek piaca

A tabletek körében szinte csak az Apple képes mostanában igazán szépen érvényesülni, és nagyjából kijelenthető ez az IDC legfrissebb számait figyelembe véve is. Más gyártó számára nem sok babér termett, szinte mindenkinek csökkent a forgalma, miközben az Apple építgeti behozhatatlannak tűnő előnyét az élen.

2019 utolsó negyedévében összesen 43,5 millió táblagép fogyott, ami csökkenést jelent az egy évvel korábbi számokhoz képest, de csak elhanyagolható mértékben, hiszen 2018 ünnepi időszakában 43,7 millió eszköz talált gazdára. És nagyjából kijelenthető, hogy az Apple szinte magában gondoskodott arról, hogy ne legyen jelentősebb a piac zsugorodása. A tavalyi évben mindent összegezve 144,1 millió masinát értékesítettek globálisan az IDC felmérése szerint, és ez 1,5 százalékkal, de elmaradt a 2018-as eredménytől.

Az Apple számára az ünnepi időszak általában szép eladási mutatókat szokott hozni, és 2019-ben 22,7 százalékkal több iPadet adott el, mint egy évvel korábban a negyedik negyedévben. Éves szinten pedig 15,2 százalékos emelkedés figyelhető meg a tabletek forgalmában. 15,9 millió iPad talált gazdára az elmúlt év utolsó három hónapjában, és hajszál híján elérte az éves adat az 50 milliós mérföldkövet, 49,9 milliós darabszámmal zárta 2019-et az Apple.

Galéria megnyitása
Apple iPad 10.2

Mivel pénzügyi szempontból az iPadek nem domborítottak különösen szépen az ünnepek alatt, így nagyjából kijelenthető, hogy az olcsóbb modellek iránt volt igazán nagy a kereslet ezúttal. Az Apple már friss iPad minit is forgalmaz, ami meglehet, hogy igen kapós, és egyébként valószínűleg az iPad 10.2 is jól fogyott, és ez is aránylag jó ár-érték arányt nyújt.

Galéria megnyitása
Samsung Galaxy Tab S6

A Samsung futott be a második helyen, és a dél-koreaiak aligha lehetnek elégedettek, mivel negyedéves és éves szinten is csökkent a táblagépeiknek a forgalma 7,4, illetve 7,2 százalékkal. A Samsung próbálta úgy Galaxy Tab modellekkel felkelteni a vásárlók figyelmét, de a jelek szerint ez kevés volt ahhoz, hogy pozitív mérleget tudjon összehozni.

A Galaxy Tab S6 mostanra már 5G modemmel is szolgál, szóval azt nem lehet mondani, hogy kiengedett a vállalat, de bőven lemaradt már az Apple mögött, csak 7 milliós forgalmat ért el az utolsó negyedévben, 2019 egészében pedig 21,7 millió masinát adott el.

Galéria megnyitása
Huawei MateBook Pro

A dobogó harmadik fokát az ünnepek alatt, és egész évben is Huawei sajátította ki magának. A kínaiak az utolsó negyedévben 4 millió táblagépet tudtak értékesíteni, az éves forgalmuk pedig 14,1 millió példányos lett.

A vállalat a MatePad eszközök révén próbált nagyobb eladást elérni, de a jelek szerint ez nem különösebben váltotta be a hozzá fűzött reményeket, mert az októbertől decemberig tartó időszakban 2,8 százalékkal kevesebb lett a forgalma, mint egy évvel korábban, ami pedig az éves összevetést illeti, 3,5%-os mínuszt produkált.

Galéria megnyitása
Amazon Fire HD 10

Az Amazon felemás eredménnyel zárta a 2019-es évet. Összességében 9,9 százalékkal magasabb példányszámot tudott elérni, miután 13 millió táblagépet leszállított, viszont az utolsó negyedéve pocsék lett. Az ünnepek alatt 29%-kal esett vissza az eladási mutatója, egy évvel korábban még 4,7 millió tabletet tudott ebben az időszakban eladni, most azonban csak 3,3 milliót.

A cég próbálta újdonságokkal felkelteni a vásárlók figyelmét, és továbbra is nagyon kedvező áron nyújt a vásárlóknak eszközöket. Ennek ellenére a jó eredmény most elmaradt.

Galéria megnyitása
Lenovo Tab M10

Az IDC toplistájának ötödik helyére a Lenovo állhatott fel, miután 2,5 millió darab tabletet adott el az utolsó negyedévben és 8,5 milliót egész évben. A Lenovónak masszív a lemaradása már a negyedik helyen tanyázó Amazon mögött is, de egyébként az ünnepek alatt magához mérten jól teljesített. 2018 utolsó negyedévénél most 8,3 százalékkal jobb forgalmat generált, de éves szinten így is 4,2 százalékkal esett az értékesítési mutatója.

Galéria megnyitása

Az összes többi gyártó eladása 2019 végén mindössze 10,8 millió eszköz volt, jóval kevesebb, mint magában az Apple forgalma. Az éves összegzésben pedig 37 millió eszköz szerepel, ami pedig szintén bőven elmarad az iPadek által szállított mennyiségtől. Nem meglepő, hogy a top 5-ből kiszorult vállalatok összességében csak 25 százalék körüli piaci részesedéssel bírnak.

Galéria megnyitása

Neked ajánljuk

Kiemelt
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap