Shop menü

TOVÁBB CSÖKKEN A KERESLET AZ LCD MONITOROK IRÁNT

Az éves szinten leszállított mennyiség nagyjából 3,5%-kal csökkenhet a tavalyi teljesítményhez képest.
Víg Ferenc
Víg Ferenc
Tovább csökken a kereslet az LCD monitorok iránt

Az előzetes adatok alapján nem túl pozitívak a kilátások az LCD monitorok szegmensében, ugyanis a TrendForce elemzői szerint az év második felében tovább csökken a kereslet a termékek iránt, és összességében az éves szállítási mutató is csökkenni fog. Az aktuális adatok szerint az LCD monitorok szegmensében az év első felét nézve 72,3 millió terméket szállítottak le, ami igazából hasonló szintet képvisel, mint amit a 2021-es esztendő első felében láthattunk.

Galéria megnyitása
A piaci szereplők az év elején még pozitív kilátásokra építkeztek, ennek megfelelően agresszív promóciókat indítottak annak érdekében, hogy minél több terméket értékesíthessenek a piacon. Azóta változott egy s más a gazdaságban, egyre növekvő kamatok és egyre növekvő infláció nehezíti a piaci szereplők dolgát, valamint az orosz-ukrán háború sem jött jól a szegmens számára. A második negyedéves teljesítményt már ezek a hatások is beárnyékolták, ám az üzleti termékek piacán így is viszonylag jól alakultak a dolgok, így a konzumerpiacról kieső forgalmat ezek a monitorok tudták valamelyest ellensúlyozni. Jó hír volt a második negyedévre nézve, hogy a szállításokkal kapcsolatos nehézségek enyhültek, ennek hatására az LCD monitorok leszállításához szükséges idő 2-3 héttel csökkent.

Azóta viszont lassulás jelei mutatkoznak még az üzleti felhasználóknak szánt monitorok szegmensében is, éppen ezért a harmadik negyedév folyamán 5,4%-kal, a negyedik negyedévben pedig 2,4%-kal csökken a monitorok szállítási mutatója, negyedéves szinten. Éves szinten azt láthatjuk, hogy a teljes szegmens 2022 folyamán csak 139,9 millió monitor leszállítására lesz képes, ami 3,5%-os csökkenést jelent az elmúlt esztendőben felmutatott eredményhez képest.

A monitorgyártók az új hatások értelmében csökkenthetik panel- és komponens-rendeléseiket, ezáltal csökkenthetik a monitorokból felhalmozott raktárkészleteiket is, igaz, ehhez szükség lehet még agresszív promóciókra is, amelyekre az első negyedév folyamán már volt példa – ezek segíthetnek a vásárlók megnyerésében.

Hogy ténylegesen milyen teljesítményt sikerül majd elérniük a monitorgyártóknak idén? Ez még sok mindentől függ, például nem várt események is ronthatják a helyzetet, amelyek miatt borulhatnak az aktuális előrejelzések.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére