A Playdead rejtvényekkel tűzdelt platformjátéka, az Inside nagy sikert aratott júliusi megjelenésekor, nekünk is nagyon tetszett. Ez nem is csoda, hiszen – túllépve a műfaj átlagos keretein – erős mondanivalóval rendelkezett. A játék autoriter víziója most kicsit barátságosabbá vált, de nem azért, mert valamit hozzátettek volna, épp ellenkezőleg: eltávolították róla a Denuvo szoftveres védelmet.
A Denuvo egy egyre többet használt, feltörésvédelmet kínáló program, melyet olyan játékokban alkalmaztak már, mint például a Deus Ex: Mankind Divided, a Battlefield 1, a FIFA 17 vagy a Dishonored 2. A Denuvo vezérigazgatója, Reinhard Blaukovitsch ezzel szemben azt mondta, hogy termékük igazából nem is DRM, csak egy szoftver, mely nehezebbé teszi más DRM-ek megkerülését. A lényeg viszont nem az, minek hívjuk, hiszen számos kifogást gyűjtött be a játékosközösségből: sokak szerint rossz irányba befolyásolja néhány játék futásteljesítményét. Sokaknak viszont valószínűleg legainkább azért "nem jött be", mert meglehetősen erős védelmet kínál, hiszen egészen augusztusig nem találkozhattunk feltört Denuvo-játékkal, ez pedig hat hónappal volt azután, hogy a kínai kalózcsoport, a 3DM feladta a próbálkozásokat.
A Playdead nem közölte, miért vették le az Inside védelmét, de az biztos, hogy a játék a Doom, a Just Cause 3 és a Rise of the Tomb Raider mellett szerepelt az állítólag augusztusban feltört alkotások listáján. Talán úgy gondolták, hogy a célját betöltötte, tehát az induló periódusban megakadályozta a feltörést, így igazán fontos indok nem is volt a megtartására.