Shop menü

TÖBB HELYÜNK MARADHAT A STEAM DECKEN

Eközben a háttérben a Microsoft is egy kézikonzolos felületet hegeszthet.
Török Roland
Török Roland
Több helyünk maradhat a Steam Decken

A Steam Deck többféle kiszerelésben kapható, ezek közül pedig a 64 GB-os változat a legkisebb. Ahogyan lenni szokott, ez nem azt jelenti, hogy ennyi hellyel gazdálkodhatna a felhasználó, hiszen az operációs rendszer szépen lehúzza a maga kis részét ebből az aprócska tárhelyből is. 

Bár memóriakártyával bővíthető a készülék, bizony a rendszermeghajtó hamar elkezdhet megtelni, ami sajnos lassulást eredményezhet. A Mesa 23.1 RADV frissítés viszont javíthat a helyzeten. Bár maga a SteamOS nem foglal vállalhatatlanul sok helyet, mégis, a Radeon Vulkan driver számára nagyméretű shader cache szükséges az akadásmentes játékélmény érdekében, ez pedig szépen felemészti a szabad helyet a meghajtón. A frissítés viszont 60%-kal fogja csökkenteni a shader cache méretét, vagyis sokkal több helyünk marad a nap végén. 

Ez a nagyobb játékok esetében több gigabájt tárhely felszabadulását eredményezheti. 

A frissítés a tervek szerint május elején érkezhet a SteamOS 3.5-tel együtt. Eközben a Microsoft is kotyvaszt valamit a háttérben, ami a Steam Deck felhasználók számára is előnyös lehet. 

A Steam Deck-hez hasonló készülékek egyedi kezelőfelületet igényelnek a kényelmes használat érdekében. Egér és billentyűzet bár csatlakoztatható hozzá, azok használata hordozott módban természetesen nem ideális. Így bár a Deckre feltelepíthető például a Windows 11, de annak a használata nem túl kényelmes rajta. Úgy tűnik, hogy a Microsoft kezdi felismerni a hordozható kézikonzol PC eszközök előnyét, és most a Windows 11-gyel kísérleteznek, miként lehetne handheld módban használható kezelőfelületet készíteni hozzá. 

A Windows Handheld Mode-ról készült bemutató videót egy régi szivárogtató, WalkingCat osztotta meg Twitteren. 

A projekt célja az lenne, hogy a kézikonzolokon nem megfelelően működő Windows élményt olyan simává varázsolják, ahogyan azt a Valve tette a SteamOS esetében. A Handheld módban például a billentyűzet megfelelően jelenne meg, a kontrollerek alapértelmezetten működnének a nem Steames játékok esetében is, a játékok eleve a kéziszámítógépnek megfelelő méretben indulnának el és a többi. A videóban elhangzik, hogy a projekten dolgozók mindegyike szerint ez egy szükséges változtatás lenne a Windows rendszerben, ami sokak életét megkönnyítené, arról nem is beszélve, hogy a kézikonzolok területén is hasznosíthatóvá válna a Windows operációs rendszer. 

Maga a Windows mód nem ördögtől való a Steam Deck esetében sem, hiszen rengeteg készüléket eleve dual boot megoldással vérteztek fel a felhasználók, hogy például a csak Windows-on futó játékokat is élvezhessék a Steam Decken. A Dual Boot viszont általában megköveteli a nagyobb tárhelyű Decket, illetve a Windows módban futtatott Deckek nem jól kezelik az erőforrásokat, ezért például hamarabb lemerülnek, vagy nem lehet olyan hatékonyan alvó állapotba tenni a játékokat, mint a SteamOS esetében.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére