Shop menü

TÖBB ÉVNYI BRUTÁLIS BŐVÜLÉS UTÁN MOST BAJBAN AZ EMBRACER GROUP

A kiadóóriásnak nem jött össze egy nem részletezett 2 milliárd dolláros tőkebevonás, ezért most leépítések következnek.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Több évnyi brutális bővülés után most bajban az Embracer Group

Az elmúlt években kis túlzással nem telt el úgy hónap, hogy ne számoltunk volna be az Embracer Group növekedéséről. A svéd kiadóóriás alá olyan stúdiók tartoznak, mint a Gearbox, a THQ Nordic, a Saber Interactive, de megvették A Gyűrűk Ura jogaival együtt a Middle-earth Enterprisest mintegy 600 millió dollárért, valamint a Crystal Dyanmics, Eidos Montreal és Square Enix Montreal stúdiókat körülbelül 300 millióért, a hozzájuk tartozó rakás szellemi termékkel, mint például a Tomb Raiderrel.

Még hosszasan lehetne sorolni, de a lényeg:

az Embracer Groupnak összesen 131 belsős stúdiója és 17 ezer alkalmazottja van.

Éppen ezért meglepő, hogy Lars Wingefors vezérigazgató egy teljes átstrukturálást jelentett be, aminek keretén belül a következő két évben 10%-kal csökkentenék a kiadásokat, főleg ami a béreket illeti. Ez tehát gyakorlatilag elbocsátásokat jelent, de Wingefors még nem tudta megmondani, hogy mennyi alkalmazottól kell megválni. Ezen kívül stúdiókat zárnak be és olyan projektek állítanak le, melyeket még nem jelentettek be, és amik egyébként is kevesebb sikerrel kecsegtetnek. Ezen kívül csökkentik a befektetéseiket külsős projektekben és inkább a belsős, saját szellemi termékekre épülő fejlesztésekbe tennék a pénzt. Továbbá a legnagyobb belsős fejlesztéseikhez külsős befektetéseket is keresnek.

Wingefors szerint a cél, hogy jövő márciusig (az üzleti év végéig) 10 milliárd svéd korona (körülbelül 1 milliárd dollár) alá kerüljön a cégcsoport adósságállománya.

Persze, ennyi stúdióval, ennyi címmel és ilyen gyakori bevásárolgatások után könnyen lehet, hogy egyébként is ráfért a cégre egy átszervezés, azonban egy más ok is lehet az egész mögött. Wingefors ugyanis bejelentette, hogy az utolsó pillanatban kútba esett egy 2 milliárd dollár értékű stratégiai partneri együttműködés. A vezérigazgató szerint ez a megállapodás egy új szintre emelte volna a játékipart, és szóban már 2022 októberében megállapodtak.

Wingefors szerint az üzlet megkötésén a felek részéről több százan vettek részt, és világszerte ismert tanácsadócégek segítették az egészet. A dokumentumokat most májusban véglegesítették a felek, és már csak aláírásra vártak. Az üzlet képében a 2 milliárd dolláros befektetés 6 év alatt érkezett volna, javította volna a vállalat cashflow-ját, és kifejezetten a nagyobb költségvetésű játékok fejlesztésére fordították volna.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére