Shop menü

TELJESÍTMÉNYPROBLÉMÁK A CONTROL KONZOLOS VERZIÓINÁL

A grafika szép, de az akadozás eléggé odavág a játékélménynek.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Teljesítményproblémák a Control konzolos verzióinál

A Digital Foundry elvégezte a szokásos nagy elemzését a Remedy által fejlesztett Controlon, és megállapított néhány olyan dolgot, amit érdemes lehet figyelembe vennie annak, aki konzolokon szeretné megvásárolni a játékot. Egészen konkrétan komoly teljesítménybeli problémákkal küzd a játék.

De előbb nézzük a felbontásokat és egyéb dolgokat. Xbox One-on 720p-n, míg az alap PS4-en 900p-n fut a játék, mindkét esetben temporális képújraépítést használva, ahogy azt láttuk már a Quantum Break esetében, szóval a képminőség jobbnak tűnik, mint azt a felbontás sugallná.

A PS4 Pro már 1080p-s felbontást kapott, míg az Xbox One X-es verzió 1440p-ben renderel, utóbbi emellé még temporális super-samplingot is kapott, aminek köszönhetően a képminőség a Digital Foundry szerint megközelíti a natív 4K-t.

Ami a teljesítményt illeti, a Digital Foundry szerint az Xbox One X a legjobb, de még itt is megszakítják akadozások a játékmenetet, mint ahogy a PS4 Pro esetében is, ami egy kicsit rosszabbul teljesít a Microsfot konzoljánál.

Az elemzés szerint azonban az alap konzolok szenvednek leginkább, azok közül is érdekes módon a PS4, ahol a legtöbb és leghosszabb ideig tartó szaggatást tapasztalni. A legrosszabb esetekben a framerate leesik egészen 10fps-ig. Az Xbox One S kicsit jobban teljesít, de itt alaposan belezavar a játékélménybe a szaggatás, ráadásul a tapasztalatok szerint még a videós bejátszások is hajlamosak megakadni.

A Digital Foundry arra is rámutat, hogy a Control töltési rendszere sem túl optimális: halál után nagyon hosszú ideig tölt a játék, amit leginkább a Bloodborne alapváltozatának töltési idejéhez kell mérni. Aki azzal játszott, el tudja képzelni a rémálmot.

Jelenleg úgy tűnik tehát, hogy a PC-s változat a legjobb választás, ráadásul ott a GeForce RTX-kártyák tulajdonosai élvezhetik az eddigi legjobb sugárkövetéses effektusokat. Reméljük persze, hogy a konzolos verziókhoz is hamarosan érkezik valamiféle javítás, ami mitigálja a problémákat.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére