Tegra K1: Kepler alapú SoC az Nvidiától

Az Nvidia a CES 2014 alkalmával megragadta a lehetőséget, és leleplezte a Tegra követező generációját. Továbbá a jövőbe is némi betekintést engedtek.

Tegra K1: Kepler alapú SoC az Nvidiától

Ahogy az várható volt, az Nvidia leleplezte a Tegra következő generációját. Las Vegasban a vállalat a részletekbe még nem ment bele, de nagyvonalakban már kirajzolódtak a 2014-es terveik. A Tegra K1 követi majd a Tegra 4-et, és részben az elődjét örökíti tovább, de már készül a teljesen megújuló 64 bites chipjük is.

A Logan kódnéven fejlesztett lapka a Kepler grafikus egység érkezésével meg fogja törni az eddigi sormintát, és Tegra 5 helyett Tegra K1-ként fog beférkőzni a különböző eszközökbe. A vállalat ígérete szerint a Kepler architektúra jelentős előrelépésen ment keresztül, mire sikerült mobilizálni, így nem kell megijedni a fogyasztásától, derekasan helyt fog állni a mobil szegmensben. A Tegra K1-be csomagolt grafikus processzor 192 CUDA magból épül fel, maga a SoC pedig két kivitelben is bevetésre fog kerülni. Első körben még 32 bites megoldásra kell számítani, de a későbbiekben lecserélik a processzormagokat 64 bitesekre. A 32 bites változat négy darab 2,3 GHz-es, ARM Cortex-A15 magot állít hadrendbe, míg a 64 bites változatnál már ARMv8-as egységek (Cortex-A57, vagy saját fejlesztés) párosával kell számolni. A 64 bitet hozó Project Denver architektúránál a működési frekvencia is magasabb lesz: 2,5 GHz-re van kilátás.

A chip jelentős részét teszi ki a Kepler IGP.

"Az elmúlt két évtizedben az Nvidia létrehozta a GPU-t, és emellett több grafikus technológiát fejlesztett ki, mint bármelyik másik cég." - kezdte beszédét Jen-Hsun Huang a színpadon. "A Tegra K1-gyel ezt az örökséget elhozzuk a mobilokba. Ez a megoldás segít áthidalni a szakadékot a fejlesztőknek, akik most a next-gen játékokat és alkalmazásokat készítik, hogy a munkájuk gyümölcse minden eszközön elérhető legyen." A vezérigazgató ezzel kimondatlanul arra utalt, hogy az Nvidia a jövőben minden fronton ugyanazt a grafikus alapot fogja kínálni. Egy példát is felhoztak az asztali és a mobil rendszerek közötti átjárhatóságra: Huang bejelentette, hogy az Nvidia Tegra K1 SoC támogatja az Unreal Engine 4-et. Ez a grafikus motor már a legmodernebb API-kat (DirectX 11 és OpenGL 4.4) fogja mozgásba lendíteni.

Az Nvidia számára a Tegra K1 fejlesztése mellett az is nagyon fontos, hogy újra beférkőzzenek a partnerek kegyeibe. A Tegra 3 óriási népszerűségnek örvendett a maga idejében, a Tegra 4 viszont hiába hozta ugyanazt a teljesítményt, amit a konkurensei, a gyártókat valahogy nem érdekelte. A Tegra K1-ben ismételten minden megvan, amire csak szükség lehet, de ezen felül az Nvidiának a meggyőzőerején is csiszolnia kell. A vállalat célkeresztjében több potenciális terület van: a mobilok és a táblagépek mellett a K1 bevetésre kerülhet a játék- és szórakoztatóiparban (okostelevíziók, konzolok), és a személygépjárművekben is. Ez utóbbi számára készül a Tegra K1 VCM (Visual Computing Module), ami számos olyan funkciót tartogathat, amire az autók esetében lehet szükség.

Mikor jön a Tegra K1 és a Project Denver? Nos, a végleges megjelenés egy lapka esetében eléggé nehéz kérdés. Papírforma szerint a 32 bites K1 szállítását a partnereknek az év első felében fogja megkezdeni az Nvidia, míg a 64 bites, kétmagos, Denver SoC-re az év második felében irányulhat a világ szeme.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward