Hat különböző, névtelenséget kérő forrás számolt be a Kotakunak arról, hogy 2019-ben egy újabb Star Wars-játék fejlesztését lőtte le az Electronic Arts, ami így már a harmadik 2017 óta. A Viking kódnéven készülő anyagot eredetileg 2020 őszén, az új generációs konzolok nyitócímeként szerette volna megjelentetni a kiadó, azonban miután kiderült, hogy ez sehogy nem fog kijönni a rendelkezésre álló időben, inkább lelőtték az egészet.
De talán még ennél is érdekesebb a játék fejlesztése mögötti történet, ami meglehetősen régre nyúlik vissza. Eredetileg ugyebár a Visceral Games vágott bele Ragtag néven még 2015-ben egy akció-kalandjátékba, aminek a vezetője az Uncharted-sorozatról ismert Amy Hennig volt.
Aztán 2017 októberében az Electronic Arts bezárta a Visceral Gamest, azonban kijelentette, hogy az ahhoz elkészített grafikai elemek és egyéb dolgok egy részét átmentik egy új játékba, ami az EA Vancouver készít majd (egy frissen alapított stúdió), és egyébként egy nyitott világú anyag lesz. Na, ezen a játékon dolgozott is az EA Vancouver egészen 2018-ig, mégpedig az Orca munkacímen, de aztán ezt is lelőtték, és ekkor lehetett hallani arról, hogy a stúdió inkább több, de kisebb Star Wars-játék munkálatait kezdi meg, melyek közül az egyik megjelenhet majd az új konzolokkal együtt idén ősszel.
Az Electronic Arts vezetői egy befektetőknek tartott konferenciahíváson ki is jelentették, hogy vannak pénzügyi rések az üzleti negyedévekben, melyeket be kellene tömni, és erre az egyik Star Wars-játék egészen kiváló lenne.
Na, most az EA Vancouver mellé becsatlakozott a Criterion games, hogy harmadik próbálkozásra valamit ki tudjanak hozni a már kétszer lelőtt játékból, és állítólag egy ideig elég jól is ment a dolog, később azonban jöttek a problémák.
A legnagyobb probléma pedig az volt, hogy a kanadai EA Vancouver és a brit Criterion nagyon nehézkesen tudott együttműködni, és egy idő után azt vették észre, hogy nem stimmelnek a dolgok.
Habár egy idő papíron már a Criterion volt a vezető fejlesztő, mégis alkalmazkodniuk kellett azokhoz az alapvetésekhez, amikhez az EA Vancouver ragaszkodott, így végső soron egyszerre túl sok szakács lett a konyhában és a projekt nem haladt semerre.
Végül 2019 első felében lelőtték ezt a projektet is, miután egyértelművé vált, hogy sehogy nem fog tudni megjelenni az új konzolok kiadásának idejére