Az ExileCon 2019 alkalmával egy kerekasztal beszélgetésen derültek ki érdekes dolgok a Diablo 2-vel kapcsolatban, ugyanis egy asztalhoz ültették az első két rész eredeti alkotóit: ott volt Tim Schaefer, Eric Schaefer és David Brevik is. Amikor arra kérte őket a beszélgetés moderátora, hogy osszák meg a legfélelmetesebb sztorit a fejlesztéssel kapcsolatban, a készítők meglepő történettel álltak elő.
A Schaefer-fivérek elmondták, hogy a Diablo 2 fejlesztésének szinte legeslegvégén a teljes forráskód és az összes grafikai asset elveszett, "visszafordíthatatlanul, véglegesen korrumpálódott", és habár kellett volna lennie biztonsági mentésnek, ezt teljesen elhanyagolták. Mint elmondták, a következő két napot teljes pánikban töltötték.
A Blizzard North csapata ezután a fejlesztők által hazavitt részletekből építette újra a játékot: "Nálam is volt egy elég nagy darab. Hazamentem, kihúztak a vinyót, és bevittem a céghez. Néhány napot töltöttünk az újraépítéssel, ami végül jól működött, de minden korábbi dolog elveszett. Elveszett egy rakás grafikai asset. Éppen ezért nagyon nehéz lenne a Blizzardnak egy remake-et készítenie a Diablo 2-ből, mert az összes assetet a nulláról kellene elkészíteniük újra" - mondta Erich Schaefer.
Az egész kicsit zavarosnak tűnik, hiszen valahogy csak lefordították a Diablo 2 megjelent változatát, amiben ott voltak a grafikai elemek, és a játékhoz később patch-ek és egy kiegészítő is érkezett. Ezzel együtt a készítők nyilván nem hazudnának erről, úgyhogy olvasóinktól várjuk a megfejtést, mi is történhetett valójában.
Akárhogy is, a Schaefer-testvérek és Brevik beszéltek arról is, milyenek voltak a kezdeti idők. Ugyebár a Diablo 1-et még az általuk alapított, Condor nevű stúdiónál kezdték el fejleszteni, ami közvetlenül a játék megjelenése előtt vásárolt meg a Blizzard, még 1996-ban. Erich Schaefer szerint ez a felvásárlás nem is jöhetett volna jobbkor, ugyanis állandó pénzügyi gondjaik voltak.
"Nem fizettük be az adókat a munkavállalóink után. Gyakorlatilag kifogytunk a pénzből, és az egyik reggel arra érkeztünk meg az irodába, hogy ott egy felszólítás, hogy pár napunk van befizetni, különben megyünk a börtönbe. Ez elég ijesztő volt, úgyhogy gyorsan összeszedtünk némi pénzt, hogy be tudjuk fizetni az adót, és nem sokkal később megjött a Blizzard ajánlata is, így megmenekültünk" - mondta Schaefer.
Érdekes, hogy a Diablo 1-től azt várták, hogy 20 ezer példányban fog elkelni, ehhez képest 2001-re már 2,5 milliót adtak el belőle. A Schaefer-testvérek és Brevik a Diablo 2 fejlesztése után távoztak a Blizzard North-tól