Az Apple rendszeresen szokott szervízprogramokat indítani, amennyiben egy kereskedelmi forgalomban kapható termékéről hivatalos vizsgálatokat követően bebizonyosodik, hogy valamilyen hardveres problémával küzd. Megesik, hogy több éves eszközök vesznek részt egy-egy szervizprogramban, most azonban az aktuális modellek egy részénél fedeztek fel hibát.
Az iPhone 12 és az iPhone 12 pro esetében a beszédhangszórónál lehet hiba az okostelefonok egy viszonylag kicsi százalékánál. Szóval az Apple álláspontja szerint nem sok eszköz érintett, de azért foglalkozik a dologgal a vállalat, hogy a későbbiekben az érintett felhasználók jobb élményben részesüljenek – illetve kisebb eséllyel fussanak bele negatív tapasztalatokba.
A mostani ügy kizárólag az aktuális iPhone generációnak a 6,1 hüvelykes megjelenítővel szerelt tagjait érinti a fentieknek megfelelően, tehát az iPhone 12 mini és az iPhone 12 Pro Max tulajdonosoknak nincs teendőjük. Az Apple kiemelte, hogy a szervizprogramban szereplő készülékek között is csak azoknál kell hibával számolni, amiket 2020 októbere és 2021 áprilisa között gyártottak. Tehát mostanra a cupertinóiak már sikeresen kiküszöbölték a hibák okát.
Amennyiben egy készüléknél előjön a probléma, azt nagyon könnyen észre lehet majd venni, hiszen egész egyszerűen el fog hallgatni az a hangszóró, ami a telefonhívások során különösen fontos szerepet töltene be. Nem is fog ez a hiba a jelentkezését követően túl sokáig rejtve maradni. A javítása pedig a szervizprogramnak a keretében teljesen ingyenes lesz.
Ha a hibát tapasztalja a felhasználó, akkor azt azonnal jelezni kell az Apple irányába, és a szervizelést a cég fogja megoldani. Amennyiben van rá lehetőség, a cég hivatalos szervizében lesz megjavítva a problémát iPhone, ha pedig erre nincsen mód, akkor a kijelölt hivatalos partner gondoskodik majd a hiba elhárításáról.
Nem összeszerelési, hanem komponenshibáról beszélhetünk. A fenti időszakban ugyanis néhány komponens a jelek szerint gyengébb minőségű volt, és azok nem bírják az idő próbáját, hamar fel tudják mondani a szolgálatot.
Sajnos amennyiben egy készüléknek olyan hibája van, ami a javíthatóságot rontja, megnehezíti a szervizprogramban jelzett hibának a megszüntetését, abban az esetben a tulajdonosnak már extra költségekkel kell számolni. Először a saját pénzén rendbe kell tenni mobilt, és csak azt követően fogja az Apple az ingyenes hangszórócserét megejteni. Azt nem részletezi a vállalat, hogy pontosan milyen dolgokra gondol, de valószínűleg a törött kijelző vagy hátlap már ide sorolható lesz.
Szóval, akinek a hátlapja, esetleg a megjelenítője el van repedve, de egyébként nem foglalkozna ezzel a hibával, mert a használatban nem korlátozza a szerkezetet, kénytelen lesz kijavítani a sérülést. Az Apple csak utána fogja az elnémult hangszórót cserélni a programban résztvevő okostelefonok esetében. Végül azt is meg kell jegyezni, hogy a cég a hibát csak az első forgalomba helyezéstől számított két éven belül hárítja el.