A rajongók kissé aggódni kezdtek, amikor idén júniusban Cyberpunk 2077 hivatalos Twitter-oldalán megváltozott a játék leírása: korábban úgy szólt, hogy "egy szerepjáték a sötét jövőben...", most pedig az olvasható, hogy "nyitott világú akció-kaland történet..." Sokan ezek alapján úgy gondolták, hogy maga a szerepjáték rész már nem is fontos a CD Projekt RED-nek.
Most Mateusz Tomaszkiewicz, a questekért felelős vezető dizájner ezt rövidre zárta, mikor azt mondta: "a játékunk főként és elsősorban továbbra is egy szerepjáték".
Ezt követően közölt egy videót arról is, hogy mire számíthatunk skillek, statok és specializációk tekintetében, melyek mind fontosak egy szerepjátékban. A különböző skilleket menet közben módosíthatjuk, ahogy fejlődünk, cserébe pedig ezen skillek segítségével új utakat fedezhetünk fel a questek alatt, és más-más lehetőségek nyílnak meg,
Aztán erre jön rá még az a rendszer, amit a CD Projekt RED úgy hív, hogy életutak. Ez tulajdonképpen a karakterünk előéletéből fakad, amit a karaktergeneráláskor adhatunk meg, és összesen háromféle lesz belőle: Kid, Corpo és Nomad.
A Kid jelen esetben egy utcagyereket jelent, akinek például könnyebb dolga lesz megértetni magát a különböző bandákkal. Ezzel szemben a Corpo nagyvállalati múlttal érkezik, így ebben a közegben tud jobban érvényesülni.
Mindez nagyon jó hatással lesz az újrajátszhatóságra, hiszen azt jelenti, hogy kapásból legalább háromszor végig kell tolnunk a játékot ahhoz, hogy legalább a három életutat megtapasztaljuk - és akkor az egyéb különböző lehetőségekről, opciókról nem is beszéltünk, melyek a képességeinktől, cselekedeteinktől függnek majd.