A Samsung a televíziós piac egyik vezető szereplőjeként folyamatosan végez olyan kutatásokat, amelyek arra szolgálnak, hogy a felhasználói igényeket felmérjék. A vállalat legfrissebb kimutatásából az derült ki, hogy a hazai közönség nagyon összetetten kezeli a tévé vásárlását, és előszeretettel vesz új modellt, hogy lecserélje a régit, de az sem szokatlan, ha egy háztartásban több készülék halmozódik fel.
Öt évvel ezelőtt még egy 40 hüvelykes televízió számított átlagosnak, ma pedig már az újabb szériákból néha nem is adnak ki a gyártók ennyire kicsit, mert egyszerűen a nagyobb méretet részesítik előnyben az emberek. A vásárlóknak a 73 százaléka gondolja úgy, hogy a nagy tévé a jó tévé, és fontos a méret a vásárláskor. Napjainkban az eladott eszközöknek már közel 48 colos az átlagos mérete, ami csaknem 20%-os növekedést jelent mindössze 5 év leforgása alatt. A használatban levő tévéknek már több mint az egyharmada meghaladja a 43 colt.
Jól mutatja a kínálat azt, hogy a gyártók pontosan tisztában vannak azzal, hogy mire vevő a közönségük. Ha a felsőkategóriás technológiákat nézzük, az LG az OLED modelleket az idei évig nem is készítette 55 col alatt, és az új 48 colos televíziót is inkább monitornak ajánlja a gyártó. De a Samsungnál sem egyszerű 50 hüvelyknél kisebb QLED-es megoldást találni, akad ugyan, de csak néhány sorozatból.
Viszonylag sokszor vesznek új TV az emberek, ez is kiderült a Samsung kutatásából. A megkérdezetteknek a 79 százaléka mondta azt, hogy az otthonában 5 évnél fiatalabb tévé van, és az embereknek több mint 33 százaléka vett új készüléket az elmúlt két évben is.
Érdekes módon az inkább a vidéken élőknél jellemző, hogy több televízió is van a háznál, a fővárosban élőknél leginkább az egy, esetleg kettő eszköz a jellemző. Erre az a magyarázat, hogy vidéken többen élnek nagyobb házakban, lakásokban, és az is sűrűbben fordul elő, hogy több generáció lakik egy otthonban, ezért van nagyobb igény és több lehetőség a kettőnél több TV elhelyezésére is. Egyébként egyáltalán nem ritka az, hogy minimum kettő tévé legyen egy háznál, a válaszadóknak a kétharmada nyilatkozott úgy, hogy több televízióval rendelkezik.
Hogy mit néznek a vásárlók az új TV kiválasztásakor? Nos, ez nagyon összetett kérdés, és nem is lehet egyszerűen megválaszolni. A férfiak és a nők is eltérő elvárásokat támasztanak például, hiszen míg a férfiak jóformán csak a magasabb tudást és a nagyobb méretet keresik, addig a hölgyeknek nagyon fontos az esztétikum, a berendezés dizájnja, és annak igazodása az adott helység színvilágához. Az árat sem egyformán nézik a különböző neműek, a férfiak 15 százaléka nem is nézi, mennyit kóstál a tévé, csak a vágyainak megfelelő legyen, a nők viszont szeretnék ezt általában minél olcsóbban megúszni.
Az új masinát sokszor a friss lehetőségek adják el, 40 százalékban azért vesznek az emberek új készüléket, hogy az okostévés funkciók terén többet kapjanak. A Samsung szerint fontos a felbontás növekedése, és már az MI képességeket is figyelembe veszik egyesek. Bár a vásárlóknak a java nézi, hogy mekkora a berendezés, és minél nagyobb szeretne, igazából a vásárlásról nem emiatt döntenek, csak 20 százalékban ösztönzi kiadásra az embereket az, hogy nagyobb legyen a termék.
Szerencsére a válaszadóknak a java a meglévő keretből gazdálkodva választ új TV, de azért vannak még, akik hitelre támaszkodnak. Az áruhitelből leginkább fiatalok vesznek tévét napjainkban, de azért az idősebb korosztálynál sem teljesen példátlan ez.
A Samsung kutatása még arra is kitért, hogy mi lesz a korábbi televíziókkal. És ezen a téren sokféle válasz született, szóval eléggé változatos a nyugdíjazásra kerülő TV-knek a sorsa. Megesik, hogy olyan akcióban vesznek új modellt, amiben a régit be tudják számíttatni, de az sem ritka, hogy egyszerűen csak eladják használtként. Megesik tovább, hogy ajándékozás útján kerül az előző televízió egy másik családtaghoz, esetleg marad a háznál, csak másik helységbe költözik. Mindössze a készülékek 20 százaléka az, amit valóban leselejteznek.