Stúdiófelvásárlásokról, a Bethesdáról és exkluzivitásról beszélt az Xbox-főnök

Phil Spencer több érdekes témában is megnyílt.

Stúdiófelvásárlásokról, a Bethesdáról és exkluzivitásról beszélt az Xbox-főnök

Ahogy arról már többször is beszámoltunk, a Microsoft az utóbbi egy-két évben igazi felvásárlási sorozatot rendezett, így olyan csapatok kerültek a vállalat birtokába, mint a Ninja Theory, a Playground Games, az InXile, az Obsidian, na meg persze nem olyan rég a teljes ZeniMax-felhozatal.

Phil Spencer most arról beszélt, hogy már az Xbox 360 késői korszakában, és az Xbox One korszakának elején nagyon érezte, hogy nem fektettek elég pénzt a stúdiókba, nem bővítették megfelelően a kreatív kapacitásaikat.

Mivel manapság egy játék elkészítése nagyon sok időt igényel, így a first-party megjelenéseik elkezdtek ritkássá válni, ezen tehát változtatni kellett, azonban ehhez sokáig nem volt megfelelő pozícióban, és a vállalat sem akart erre költeni.

Végül, amikor ő lett az Xbox-részleg főnöke, már ki tudott alakítani egy megfelelő üzleti modellt, és megnyerte a Microsoft támogatását is ahhoz, hogy el tudjon kezdeni költekezni, és megújítsa a first-party stúdiók felhozatalát. Ebben nyilván nagy szerepe volt a Game Passnak is, ami egyre népszerűbb, és minden bizonnyal a Microsoft játékpiaci szerepének jövőjét jelenti.

Hogy hiányzik-e még valami a portfólióból? Nos, Spencer szerint igen: "Ha megnézzük, hogy mivel játszanak az emberek Xboxon, és mivel játszanak a Game Pass-előfizetők, akkor azt látjuk, hogy szükségünk lenne casual tartalomra, ami széles rétegeket tud megszólítani, és alacsony a korhatár-besorolása. Úgyhogy a jövőben bővíteni fogunk a stúdióinkon, akkor erre kell elmozdulnunk. Mindig is azt szerettem, ha a csapatok új franchise-okat hoznak létre és új történeteket mesélnek el, ezért is vagyok nagyon izgatott az olyan projektek miatt, mint a Starfield, vagy a Compulsion következő játéka. És mivel a Game Pass tábora folyamatosan növekszik, nekünk folyamatosan táplálni kell a szolgáltatást újabb és újabb játékokkal, tehát folyamatosan szeretnénk újabb alkotókat behozni a táborba".

Spencer ezt követően elmondta azt is, hogy az utóbbi években egyre eltökéltebbé váltak a PC támogatása mellett, és ez a jövőben csak tovább fog erősödni.

"Most már mindenki számára egyértelmű, hogy ha kiadunk egy first-party játékot, az meg fog jelenni PC-re is, és elérhető lesz az saját áruházunkban, valamint Steamen is. Ezt a vásárlók most már elvárják tőlünk" - folytatta, rátérve arra is, hogy alapvetően ott szeretnék elérhetővé tenni a játékaikat, ahol maga az Xbox elérhető. És itt nem a konzolról van szó alapvetően, hanem az Xboxról, mint szolgáltatás, így persze magáról a konzolról is, de emellett PC-ről, valamint most már az androidos telefonokról, a streamelős xCloud segítségével. Ráadásul a Microsoft tervei szerint ehhez hamarosan csatlakozik majd az iOS is.

Spencer ezt konkrétan nem mondta ki, de mivel erősen valószínűtlen, hogy például a Sony beengedné PlayStationre az Xbox bármilyen szolgáltatását, így tulajdonképpen szinte biztos, hogy a Microsoft first-party játékai nem is fognak megjelenni erre a platformra, így tehát valószínűleg a Bethesda jövőbeli anyagai sem.

Ezzel kapcsolatban még mindig nem beszélt egyébként konkrétabban az Xbox-főnök, és mint most kiderült, többek között azért sem, mert jogilag még nem teheti meg.

"Azzal kell kezdenem, hogy még nem vettük meg a ZeniMaxot. Bejelentettük a szándékot, hogy megvennénk, és jelenleg a hatóságok jóváhagyására várunk. Nem hinném, hogy ezzel bármi probléma lenne, így valószínűleg 2021 elejére lezárul majd az üzlet. De azért fontos ezt elmondani, mert jelenleg nem üldögélek naphosszat Todd Howard és Robert Altman társaságában, hogy megtervezzük a jövőjüket, mert jelenleg ezt nem tehetem meg, ugyanis illegális lenne."

Spencer elmondta, természetesen a felvásárlási szándék bejelentése előtt nagyon sokat beszélt az illetékesekkel, és Todd Howarddal is régóta jó viszonyt ápol. "Amikor megkérdeztem, hogy tulajdonképpen mire vágyik, mit szeretne elérni, akkor Howard azt mondta, hogy a lehető legjobb játékot szeretné elkészíteni, amit csak valaha készített, és ehhez a Microsoft támogatását szeretné. És ugyanezeket mondták az Arkane-nál, az id Software-nél és a Machine Gamesnél is" - fejtette ki Spencer.

Neked ajánljuk

Kiemelt
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ product.displayName }}
csak b2b
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap