A Cloud Imperium Games bejelentette, hogy a Star Citizen látványos, történetorientált egyjátékos kampánya, a Squadron 42 valamikor 2020 második felében kerülhet olyan állapotba, hogy bétatesztelni lehessen.
A készítők kiadtak egy útitervet is a fejlesztés következő szakaszaira vonatkozóan, azonban megjegyezték, hogy ez a Star Citizenhez hasonlóan bármikor megváltozhat, semmi nincs kőbe vésve. Emlékeztetőül: a Squadron 42-ben olyan sztárok szerepelnek, mint Mark Hamill, Gillian Anderson és Gary Oldman.
Ezzel párhuzamosan Chris Roberts bejelentette, hogy eladták a Cloud Imperium Games mintegy 10%-át befektetőknek, 46 millió dollárért. A két befektető Clive Calder (a Zomba alapítója), valamint a fia Keith Calder (filmes producer). Roberts megerősítette, hogy továbbra is ő a vállalat többségi tulajdonosa, vezérigazgatója és az igazgatótanács elnöke is.
Roberts szerint a befektetésre a Squadron 42-höz tervezett hatalmas marketing kampány miatt van szükség, itt már ugyanis olyanokkal kell versenyezniük, mint az Electronic Arts és az Activision.
"Egészen döbbenetes, hogy már 211 millió dollárt tudtunk összegyűjteni a Star Citizenre, mindössze a vírusmarketingre és a szóbeszédre építve. Ez mindenkit lenyűgöz és megtisztel a stúdiónál. Azonban egy jó játék elkészítése még csak a dolgok fele. A Squadron 42 közeledtével egy olyan AAA-kategóriás játékon dolgozunk, ami felér a legnagyobb single player játékokhoz a piacon, és egyelőre senki nem tud róla. Olyan címekkel kell majd megküzdenie, melyek mögött több tíz- és százmilliós hirdetési büdzsé van" - írja Roberts.
A Cloud Imperium Games nagyfőnöke kiemelte, egyáltalán nem akartak külsős partnerekhez fordulni a kiadói teendőkkel kapcsolatban, továbbra is teljes irányítást akarnak a saját címeik felett, ezért is volt fontos a befektetés.