A nagy presztízzsel rendelkező japán gazdasági lap, a Nikkei közölt ma egy cikket a Konamiról, melyben elég borongós képet festenek a kiadóról. A lap úgy tudja, hogy a Metal Gear Solid 5-re áprilisig 80 millió dollárt költött el a cég, és nyilván további jelentősebb összegeket fog, ahogy közeledik a megjelenés. Kojima pedig azért került ki a képből, mert csúszott a játék.
Márpedig a csúszás és a sok pénz elköltése a Nikkei információi szerint mostanában nem menő dolog a Konaminál, ugyanis a játékfejlesztő részleg 2010 óta folyamatos leépülésben van. Ekkor jelent meg ugyanis a Dragon Collection nevű mobilos játékuk, ami hatalmas sikert aratott, kevés fejlesztési költsége miatt pedig kiemelkedő profitot termelt. Innentől kezdve a vezetőség egyértelműen a kisebb címekre akart koncentrálni, és leépíteni a drága konzolos fejlesztést. A Nikkei megjegyezi, nem csak Kojima, de a Love Plus alkotója is elhagyta már a kiadót, és további nagy nevek távozhatnak a következő időszakban.
Ha ez még nem lenne elég, a céges kultúra sem éppen kiemelkedő. A Nikkei szerint az ebédszüneteket például ellenőrzőkártyákkal oldják meg, és aki túl sokáig eszik, azt egyszerűen kizárják, majd hivatalos alázásként a nevét bemondják a cégnél. Sőt, a folyosókon található kamerák sem a biztonság miatt vannak elsősorban, hanem azért, hogy minden alkalmazott mozgását tudják követni. A "használhatatlannak" ítélt munkatársakat sok esetben levették a játékfejlesztésről, és beállították biztonsági őrnek, takarítónak, vagy elküldték a Konami játékgép-összeszerelő gyárrészlegébe dolgozni. Az egyik ilyen alkalmazott ezt követően súlyosan depressziós lett, majd Facebookon jelentette be, hogy otthagyta a Konamit, és kapott állást máshol. A Konami minden alkalmazottját áthelyezte a cégen belül, akik lájkolták a bejegyzést.
A Kojima Productionst átnevezték Number 8 Production Departmentre, és a beszámolók szerint a számítógépeik nem csatlakoznak az internetre, kizárólag belső levelezést használhatnak. És ha már levelezés: a kiadónál egyedül az olyan munkatársaknak van állandó e-mail címük, akik cégen kívüli emberekkel dolgoznak együtt (például a pr és a marketing), mindenki másnak rendszeresen adnak új, véletlenszerűen generált e-mail fiókot, a beszámolók szerint azért, hogy más cégek ne találják meg a Konami alkalmazottait, és ne tudják elcsábítani őket.
Ezek alapján tehát nem kizárt, hogy Hideo Kojima és csapata valójában jobban járt azzal, hogy megszakította a kapcsolatot a Konamival, de persze ettől függetlenül a Metal Gear-sorozatot még sajnáljuk.