Sim City offline módban - mégis lehetséges?

A Maxis főnökének állítása ellenére mégis lehet offline módban játszani.

Sim City offline módban - mégis lehetséges?

Egy moddernek sikerült úgy megbuherálnia a Sim City-t, hogy az akármeddig fut offline módban, ezen kívül egyéb javításokat is sikerült eszközölnie a játékon. Az UKAzzer nevű felhasználó feltett egy videót Youtube-ra, amelyben látszik, ahogy a játék debug módjában ügyködik, össze tudta pl. kötni utakkal a különböző városokat, az utakat a városhatárokon kívül is fel tudta építeni, és ezeket a szerver el is mentette. A játékosok panaszkodtak, hogy a játék nem a valós népesség számát jeleníti meg, a modder ezt is megoldotta, és azt is, hogy korlátlan ideig maradhassunk offline módban.

A Kotaku magazin által végzett tesztek alapján a Sim City 19 percnyi offline játék után veszi csak észre, hogy nem szinkronizálunk a szerverrel, és csak ezután dobja ki a játékost. Markus "Notch" Persson Twitteren számolt be arról, hogy ő is tudott offline játszani. Persze az offline mód bizonyos szinten korlátozza a játék nyújtotta lehetőségeket, a régiókkal kapcsolatos és egyéb közösségi funkciókat nem lehet így használni, és ha menteni akarunk, akkor mindenképp kapcsolódnunk kell a szerverhez. A fentiek alapján viszont bebizonyosodott, hogy valamilyen offline mód mégiscsak lehetséges.

Az EA-t sokan kritizálták az állandó internet kapcsolat miatt, amely szerintük valójában csak egy DRM, amely a kalózkodást hivatott visszaszorítani, és a katasztrofális indulás után arra kérték a fejlesztő Maxist, hogy tegye lehetővé az offline játékot. A Maxis azt állítja, hogy azért hozták ezt a döntést, hogy népszerűsítsék a közös játékot, és hogy a szerverek mindenképp szükségesek a gyors futáshoz. Lucy Bradshaw, a Maxis egyik főnöke úgy nyilatkozott, hogy a számítások jelentős részét a szervereik végzik, hogy ez ne terhelje a játékosok gépeit. Azt is elmondta, hogy számottevő mennyiségű programozói munkára lenne szükség a csapatuk részéről ahhoz, hogy a játék offline módban futhasson.

Az egyik fejlesztő viszont arról számolt be a Rock Paper Shotgun magazinnak, hogy a szerverek nem szükségesek magához a játékhoz: "A szerverek nem végeznek semmiféle számítást, ami a városod szimulációjához szükséges. Szerverként működnek, a játékosok és a városok közötti üzenetek továbbítását kezelik, felhőben tárolják a játékmentéseket, összekötnek az Originnel és hasonlók. De a játékot tekintve nem csinálnak semmit."

A fejlesztő azt is elmondta, hogy nem kéne sok programozói munka ahhoz, hogy a Sim City-t egy korlátozott, a régiós részeket kihagyó offline szóló játékká alakítsák.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward