Shop menü

SHADOW OF THE COLOSSUS REMAKE - UEDA IS KÖZREMŰKÖDÖTT

Az eredeti alkotó véleményét is kikérték a remake-kel kapcsolatban, de sok változás azért nem lesz.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Shadow of the Colossus Remake - Ueda is közreműködött

A Shadow of the Colossus nem csak a PlayStation 2 egyik legjobb játéka volt, de simán ott van a helye a valaha készült legjobbak között is. Nem csoda, hogy mindenki megőrült amikor az E3 alatt a Sony bejelentette, hogy készül belőle egy remake PS4-re.

Habár a Sony azt már megerősítette, hogy alapjaiban nem változik majd meg a játék (felesleges is lenne), ám ennek ellenére a fejlesztés során azért kikérték az eredeti direktor, a legendás Fumito Ueda véleményét is, hogy mely területeken lenne érdemes módosítani.

Azt már persze nem árulta el, hogy milyen módosításokat kért, mint ahogy abban sem biztos, hogy ezek közül mennyi kerül majd be a játékba. A fejlesztést egyébként a portolási specialista Bluepoint végzi, ami ideális helyzetnek tűnik, hiszen annak idején ők hozták PS3-ra a Shadow of the Colossust és az ICO-t is.

Ueda emellett már javában dolgozik a teljesen új saját játékán is, amihez viszont eléggé másképp áll hozzá, mint korábban. Eddig jellemzően valamilyen nagyon erőteljes vizuális anyaggal készült, ami aztán inspirációul szolgált a fejlesztés alatt (például egy rövidfilm), most azonban inkább prototípusokat kezdtek el gyártani.

Elmondása szerint ehhez "ma már rendelkezésre állnak az eszközök, nem kell mindent a nulláról kezdeni", és mivel a The Last Guardian fejlesztése közben az úriember elhagyta a Sonyt és saját stúdiót alapított, ez arra utal, hogy valamiféle külsős motort használnak.

Ueda megerősítette, hogy a lehető leggyorsabban szeretné befejezni az új játékának fejlesztését, semmiképp nem akar még egy olyan helyzetet, mint a The Last Guardian esetében, ahol menet közben "számos probléma lépett fel".

Azt is leszögezte, hogy ezúttal radikálisan más irányba indulna el. "Eddig is mindig valami különbözőt akartam készíteni, mint az előző játékom, azonban végül valahogy úgy alakult, hogy a három megjelent játékom bizonyos pontokon hasonló lett. Ezt sosem így terveztük, csak menet közben, magától alakult ki" - fejezte be.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére