Joe Neate, a Sea of Thieves producere elárulta, hogy a 2019-es E3 alatt találkoztak a Disney képviselőivel egy hotelben. A Disney kereste meg őket, nagyon dicsérték a játékot, és felvetették, hogy kellene valamit közösen csinálniuk, a témához igazodva praktikusan a Karib-tenger kalózai kapcsán, és később esetleg más szellemi termékek is szóba kerülhetnek.
Neate szerint a dolog annyira egyértelműen jó ötlet volt, hogy eredetileg a Sea of Thieves is ilyen alapötletből indult ki: "Amikor lefektettük a játék koncepcióját, a dokumentumokban azt írtuk le, hogy a Karib-tenger kalózai találkozik a Zelda: Wind Wakerrel. Az egyikből ered a kalóz élet szabadsága és minden ami ezzel jár, a másikból pedig a felfedezés élménye, hogy mindig van valami új a horizonton. Aztán ezt már csak nyakon kell önteni egy kis humorral. Az évek során láttuk, hogy a játékosok is párhuzamokat vonnak, és sokan felvetették, hogy be kellene tenni Jack Sparrow-t a játékba".
Az E3-at követően a Rare elkezdett gondolkodni, hogyan lenne beilleszthető a Karib-tenger kalózai a játékba, akkor ugyanis éppen a Tall Tales nevű in-game, több felvonásból álló történet fejlesztésén dolgoztak. Aztán Mike Chapman, a Sea of Thieves kreatív igazgatója előállt azzal az ötlettel, hogy mi lenne, ha Jack Sparrow és bandája véletlenül felfedezné azt a világot, amiben a Sea of Thieves játszódik.
Végül ebből született meg a mostani E3 alatt bejelentett Pirate's Life nevű kiegészítő, ami azért okozhatott nagy meglepetést a bemutató alatt, mert korábban semmi nem szivárgott ki belőle, így a játékosok nem is tudták, hogy számítani kell ilyenre. Ez pedig viszonylag ritka a Rare esetében, és hogy elkerüljék az információk szivárgását, Neate szerint nagyon sok mindenen változtatni kellett:
"Szinte mindent másként csináltunk, még az információk megosztását is a cégen belül. Minden héten szoktunk kiküldeni a csapatnak egy PDF-et, ami egyfajta helyzetjelentés arról, hogy melyik brigád éppen min dolgozik, de most mindennek kódnevet adtunk és semmiféle képet nem mellékeltünk semmihez. A tesztelést is másként végeztük, teljesen belsős társasággal, így ezúttal nem vontuk be az insider programban résztvevőket, csak azokba a részekbe, amelyikből nem derült ki semmi a Karib-tenger kalózait illetően. De még a lokalizációkat is máshogy csináltuk. A lényeg, hogy meg akartuk lepni az embereket, és ez sikerült is, imádtuk az E3 után nézni a reagálós videókat".
Neate szerint azért különösen vicces a dolog, mert ez alatt a két év alatt nagyon jó szakmai viszony alakult ki a Disney és a Rare között, azonban nem lájkolhatták egymást posztjait Twitteren, és nem is kommunikálhattak publikusan, ez ugyanis azonnal beindította volna a rajongók fantáziáját. Neate elmondta, hogy a Disney egyik ismert emberének, John Drake-nek gyereke született, és lájkolni akarta az erről szóló posztot, de aztán meggondolta magát, és inkább e-mailt küldött. És ugyan azt gondolnánk, hogy egy ismert Disney-vezető posztjait sokan lájkolják, így nem történne semmi, ha a Rare egyik munkatársa is így tenne, de Neate szerint ez nem így van:
"Egyszer válaszoltam az egyik tweetjére még februárban, azt hiszem a Star Warsszal volt kapcsolatos a dolog, amire aztán ő is válaszolt valami semmiséget. Ezt aztán azonnal felkapták a Sea of Thieves rajongói. Úgyhogy tényleg nem csinálhatsz semmit, nem úszhatod meg, mindenből spekulációt csinálnak a fanok".
Neate azt is elárulta, hogy a Disney-vel való közös munka nagyon gördülékenyen ment. Az E3-as találkozó után áthívták őket a Rare-hez, hogy mutassanak nekik néhány koncepciórajzot, ami alapján elindulhat a közös ötletelés, majd 2020 januárjában ők mentek a Disney-hez, hogy előadják a tervezett kiegészítő alapjait. Neate szerint ez egyébként pontosan az, amit a végleges játékban megkaptunk, semmin nem kellett változtatni, a Disney csak annyit mondott, hogy "ezt meg kell csinálnunk".
Mike Chapman kreatív igazgató egyébként odáig ment, hogy nem csak a filmekből, hanem az azok alapjául szolgáló Disney vidámparkos cuccokból is ihletett merített. Ez azért volt különleges a Rare szerint, mert a filmes csapatok már hozzá vannak szokva, hogy játékfejlesztőkkel működjenek együtt, azonban a vidámparkosok még nem igazán, nekik ez egy új tapasztalat volt.