A Samsung sokféle rendszerchipet fejleszt, és egy ideje már olyan megoldásokon is dolgozik, amiket a modern gépjárművekbe szán. Az automotív ágazatnak a legfrissebb termékről számolhatunk most be, ami a jelek szerint eléggé jól sikerülhetett, ugyanis egy fontos szereplőt már meg is csípett vele a Samsung az Audi személyében (akinek egyébként már jelenleg is szállít OLED paneleket).
Az Exynos Auto V9 néven érkező megoldás elsődleges feladata az autókon belül található infotainment rendszer kiszolgálása lesz. Ez azt jelenti, hogy ennek a lapkának kell majd kezelnie a fedélzeti számítógépet, ami az információkat szállítja a vezető számára, és ezzel párhuzamosan gondoskodik az utasok szórakoztatásáról is. Ennek megfelelően az új Exynos egy nagy teljesítményű egység lett a Samsungtól. A központi processzort például nyolc Cortex-A76 mag alkotja, melyek állítólag egyenrangúak lesznek, és mindannyian 2,1 GHz-es frekvencián üzemelhetnek teljes terhelés esetén. A grafikus feladatok felelőse szintén az ARM-tól származik majd, Mali-G76 integrált GPU-val kell itt számolni, amiről azt nem sikerült kideríteni egyelőre, hogy mennyi magból fog állni. Azt viszont elárult a Samsung, hogy érdekes módon három elszeparált IGP fog itt dolgozni annak érdekében, hogy az egyes grafikus felületek zavartalanul üzemeljenek. Ez azt jelenti, hogy külön-külön GPU felel majd a műszerfal, a középkonzol és a fejtámlákba épített felületekért.
A Samsung elmondása alapján található egy neurális feldolgozó egység (NPU) is az Exynos Auto V9-ben. Ennek a feladata lesz majd az arc-, a hang- és a gesztusfelismerés működtetése, de idővel valószínűleg ennél szélesebb felhasználási körben lesz munkára fogva. Arról nem szólt a fáma, hogy az NPU milyen teljesítményt tud felmutatni. A prémium hangzás biztosításáról a HiFi 4 audió DSP próbál majd a lehetőségeihez mérten gondoskodni, ez elvileg élénk és élethű hangzást nyújthat, de ehhez persze megfelelő minőségű hangszórókra is szükség lesz. A memóriavezérlőről azt lehet tudni, hogy nemcsak az LPDDR4, hanem már az érkező LPDDR5 memóriamodulok bevetését is támogatni fogja, szóval ilyen téren eléggé rugalmasnak ígérkezik. Ez a Samsung első olyan megoldása, ami megfelel már az Automotive Safety Integrity Level-B (ASIL-B) szabványnak, ez pedig annak köszönhető, hogy található benne egy elszigetelt mag a biztonságos üzem valós idejű garantálása érdekében.
Mivel a járművekben sokszor már egy sor különböző kijelző található, a tervezők úgy alkották meg az Exynos Auto V9-et, hogy egyszerre akár hat megjelenítőt is képes legyen vezérelni, és ezeken amennyiben a szükség úgy hozza, különböző információkat jelenítsen meg. A kamerákkal is bőkezűen lehet majd bánni, mivel a leírás szerint akár tucatnyi képalkotóval is meg tud majd egyidejűleg birkózni a rendszerchip. Ezeknek köszönhetően jó szolgálatot tehet majd olyankor is, ha valamilyen önvezető megoldáshoz kell társítani. Hogy kezdetben mennyire lesz kihasználva az újdonság ilyen téren, azt nem árulta el a Samsung, de nem kizárt, hogy bőven túltervezte a lapkát annak érdekében, hogy akár évekig is megállja a helyét különböző járművek fedélzetén.
Az Exynos Auto V9 a Samsung átmenetileg bevezetett 8 nanométeres LPP gyártástechnológiáján fog készülni. Ennek köszönhetően az is biztos, hogy jó hatékonysággal teszi majd a dolgát, persze a fogyasztás kordában tartása egy gépjárműbe építve már nem olyan fontos, mintha okostelefonba lenne beépítve. Ez a chip még nem mostanában fog felbukkanni az autókban, de úgy fest, hogy a Samsung ennek ellenére sem akart kivárni addig, amíg az EUV alapú 7 nm-es gyártása hadrendbe áll.
Az Exynos Auto V9 nagy feladat előtt áll, hiszen az Audi rendkívül sokrétű fedélzeti rendszereket alkalmaz az autóiban, de mivel a felek már megállapodtak mostanra, valószínűleg túl vannak azokon a teszteken, amik alapján a szerződés megszületett. A Samsung terméke vélhetően megfelelő teljesítménnyel szolgál majd ahhoz, hogy a németek járműveiben rá lehessen bízni a komplett infotainment rendszer működtetését. De egyébként még eléggé messze van az, hogy az első autók kereskedelmi forgalomba kerüljenek ezzel a lapkával a műszerpultjuk mögött, ugyanis a Samsung hivatalos közleményében 2021-es időpont szerepel a debütálásra vonatkozóan.