Néhány hete jelentette be az IO Interactive, hogy egy James Bond-játékon dolgozik, egyelőre Project 007 névre keresztelve, és bővíteni szeretnék a csapatukat mindenféle tapasztalt kollégával, jöjjenek bárhonnan is.
"Néha nagyon szerencsésen állnak a csillagok ebben az iparágban. Egy teljesen eredeti Bond-játékot készíteni hatalmas feladatot jelent, azonban hiszek benne, hogy az IO Interactive az EON-nal és az MGM-mel együttműködve valami elképesztőt fog alkotni a játékosok számára. A csapatunk már nagyon izgatott, hogy rászabadítsa kreativitását a James Bond-univerzumra, és megalkossa stúdiónk történetének legnagyobb játékát" - közölte Hakan Abrak, az IO Interactive vezetője akkor.
A technikai oldalról annyit tudunk, hogy a stúdió saját motorja, a Glacier engine fut majd a játék alatt, és "modern platformokra" készül, bármit is jelentsen ez. Valószínűleg az előző generációs konzolokra már nem.
Sajnos egyelőre nagyon sok részlettel még mindig nem rendelkezünk, de Hakan Abrak azért elárult néhány érdekességet. Például azt, hogy a szerződés megkötésekor ragaszkodtak ahhoz, hogy teljes szabadságuk legyen a projekt kapcsán, és megalkothassák a saját 007-esüket a saját történetével. Mindez persze a James Bond több évtizedes történelmére építkezik majd, tiszteletben tartva azt, viszont közvetlenül nem fog kapcsolódni semmihez.
"Eddig is a saját szellemi termékeinken dolgoztunk, mi alkottuk meg a karaktereinket a semmiből és ezzel elég sok rizikót vállaltunk. De úgy vagyunk vele, hogy erre a szabadságra továbbra is szükségünk van, ugyanis csak ez tudja elindítani bennünk azt a fajta rajongást, ami egy játék megalkotásához kell" - mondra Abrak.
Így tehát míg a korábbi játékok például átvették a filmekben aktuálisan szereplő színészt, legyen az Sean Connery vagy Pierce Brosnan, addig az IO Interactive célja egy teljesen új Bond megalkotása, kifejezetten a videójátékok számára. A James Bond jogait jelenleg birtokló EON ebben teljesen egyetért a stúdióval, és egyelőre úgy látszik, hogy a két fél mindenben megérti egymást.
"Mindig nagy érdeklődés fogadja Bondot. Nagyszerű, hogy a franchise évtizedről évtizedre újra és újra feltalálta magát, és generációkat határozott meg. Ez nagyon inspiráló számunkra, és megpróbálunk minden korábbi anyagot magunkba szippantani, mielőtt nekiállunk egy teljesen új Bondot létrehozni, aki viszont teljesen hű marad majd a karakter eredeti értékeihez" - fejezte be Abrak.
Egyelőre sajnos sem megjelenési dátumot nem tudunk, de még csak egy képet sem kaptunk a játékból. Az IO Interactive viszont azt ígérte, hogy a következő hónapokban még hallunk majd felőlük.