Phil Spencer, a Microsoft videojátékos részlegének vezetője elárulta, hogy a vállalat egy saját alkalmazásboltot elkészítésében gondolkozik, mégpedig kifejezetten a mobilos-játékos ökoszisztémára kihegyezve. Ennek megvalósulásához leginkább két dolog szükséges Spencer szerint:
- lépjen életbe az Európai Unió új digitális piaci szabályozása,
- és meg tudják venni az Activision Blizzardot.
"Azt akarjuk elérni, hogy az Xbox tartalmait - legyen szó saját fejlesztésű, vagy külsős partnerektől érkező játékokról - mindenkihez el tudjuk juttatni, bármilyen eszközön is szeretne játszani. Ma ezt nem tudjuk megtenni mobilos eszközökön, de fel szeretnénk készülni arra a világra, amikor ezek az eszközök megnyílnak majd" - fejtette ki Spencer.
Szerinte ehhez az egészhez kulcsfontosságú lenne, hogy meg tudják vásárolni az Activision Blizzardot, amivel jelenleg a világ több pontján is problémája van a különböző szabályozó szerveknek.
Spencer szerint ezzel az egésszel a versenyt segítenék elő, hiszen a mobilok jelentik most már a legnagyobb platformot. Spencer azt is elmondta, hogy amint a feltételek rendelkezésre állnak, viszonylag egyszerűen tudnák adoptálni mobilra az olyan szolgáltatásaikat, mint a Game Pass. De ahhoz, hogy ténylegesen versenyképesek legyenek, szükségük van az Activision Blizzardra, ami olyan mobilos címeket jelentene, mint a Call of Duty Mobile, a Diablo Immortal, és a Candy Crush Saga.
Egyelőre tehát még sok a "ha". Az új európai digitális szabályozásnak legkorábban jövő március után lehet érdemi hatása a piacra, addig azonban az Apple készülékein érdemben nem tudnak előrébb lépni. Az Activision Blizzarddal kapcsolatban sem kapkodnak az illetékesek: az Európai Bizottság korábban április 25-ig tervezett döntést hozni az ügyben, ezt azonban nemrég eltolták május 22-re.