Rengeteg újdonság kiderült a Battlefield 2042-ről, egyre érdekesebbnek tűnik a játék

Minden korábbinál nagyobb pályák, teljes testreszabhatóság és botokkal feltöltött mérkőzések várhatóak.

Rengeteg újdonság kiderült a Battlefield 2042-ről, egyre érdekesebbnek tűnik a játék

Az E3 után, viszont még a következő hónapban esedékes EA Play előtt a DICE alaposan megszórt minket információval a Battlefield 2042-vel kapcsolatban. Az alapokról már mi is írtunk, vagyis hogy a játék 128 fős multiplayerrel érkezik az új konzolokon és PC-n, míg az előző generációs gépeken 64 fő lesz a maximum, és ott a pályákat is ehhez igazítják majd.

A Battlefield 2042-ben All-Out Warfare gyűjtőnév alatt érkezik majd a két legnépszerűbb nagyszabású játékmód, a Conquest és a Breaktthrough. Az előbbiben két csapat harcol különböző kontrol pontokért a pályán, hogy folyamatosan csökkentség az ellenfél erejét, míg az utóbbiban a két csapat támadót és védőt játszik, ahol a támadóknak el kell foglalnia minden szektort.

Mivel a pályák sokkal-sokkal nagyobbak lesznek, mint korábban, a Conquestben több kisebb zóna lesz megtalálható, amiket szektoroknak hívnak, és ezeken belül is lesznek több kontrol pont, így a pálya számos pontján egyszerre zajlik majd a csata. Emellé többfajta közlekedési módot ígérnek, mint a járművek és a zipline, hogy könnyebb legyen ezeket a nagyobb pályákat átszelni.

Számos dinamikus eseményre számíthatunk a pályákon, amik fokozzák a káoszt és új helyzeteket teremtenek.

A DICE itt olyan dolgokról beszél, mint hogy megjelenhetnek hatalmas tornádók, amik felkapják a játékosokat és máshol teszik le őket, vagy például hogy egy eltévedt űrrakéta becsapódik a pályára és alaposan átrendez mindent. Ezzel megszűnhetnek bázisok, biztonságosnak vélt helyek, és új szituációk jönnek létre, amikhez alkalmazkodni kell. Az ígéretek szerint ezek tényleg teljesen dinamikusan történnek majd, kihasználva az engine-be épített új generációs rombolhatósági rendszert.

Galéria megnyitása

A DICE hangsúlyozza, hogy ezeken kívül érkezik még két játékmód, melyek közül egyiket júliusban mutatják majd be és a DICE LA csapat fejleszti, míg a másikról csak az év későbbi részében beszélnek majd. Ennek neve Hazard Zone, és nagyon úgy hangzik a neve alapján, mintha battle royale lenne, de a DICE korábban azt mondta, hogy nem lesz battle royale a Battlefield 2042. Aztán persze lehet, hogy értették, hogy csak a megjelenéskor nem lesz.

Újdonság, hogy bekerülnek a mesterséges intelligencia által irányított botok a játékba, amik különböző módokon lehetnek a segítségünkre. Többjátékos módban arra használják őket, hogy feltöltsék a szervereket, így mindig teljesen legyen a játékosszám, kooperatívban a barátainkkal játszhatunk együtt botok ellen, míg ha egyedül játszanánk, akkor rajtunk kívül mindenki más bot lesz.

A történet szerint (mert valami ilyesmi is van), a közeli jövőben megint ott tartunk, hogy az Egyesült Államok és Oroszország a háború szélén áll, és miközben egész országok omlanak össze, egy rakás ember gyakorlatilag haza nélkül találja magát, és kvázi nomáddá válik. Őket a játékban úgy hívják, hogy Non-Patriated, és a világ számos pontján fognak össze, hogy valahogy túléljék a káoszt.

Galéria megnyitása

A Battlefield 2042-ben ilyen Non-Patriated figurákat alakítanak majd a játékosok, ami egy jó megoldás a DICE részéről arra, hogy még véletlenül se tegyen politikai állásfoglalást valamelyik ország mellett. Mint ahogy valószínűleg ezért sem került be az oroszok helyére Kína. Gyaníthatóan nem akarják felbosszantani ezt a jelentős vásárlói tábort, holott 2042-ben igen reális szcenariónak tűnik az Egyesült Államok és Kína szembenállása.

Akárhogy is, az általunk irányított karakterek a Specialisták, akik többé-kevésbé a karakterosztályok helyi megfelelői. Pontosabban több lesz belőlük, hogy mindenki találjon valakit, aki számára szimpatikus, és egyébként mindegyik kinézete alaposan testre is lesz szabható, de valójában négy alapvető osztályba lesznek besorolhatóak: assault, engineer, recon és support.

Mindegyiknek van egy Specialty képessége és egy Traitje, ami az osztályhoz kapcsolódik, azonban a korábbi részekhez képest az a különbség, hogy mindez nem befolyásolja a loadoutot, tehát például hogy milyen fegyvereket vagy egyéb felszereléseket vihetünk magunkkal és használhatunk. A loadoutok elmenthetők lesznek, és mindegyik osztálynál be lehet tölteni őket. Ezekből lesz:

  • elsődleges fegyver
  • másodlagos fegyver
  • felszerelés (például supply crate)
  • dobható cucc (például gránát)

Hogy egy példát is nézzünk, itt van Wilkus "Casper" van Daele névre keresztelt Specialista, akinek a Specialty képessége egy drón, amelyik ki tud jelölni célpontokat fegyverek számára, észreveszi a közeli ellenfeleket és EMP-t tud elereszteni. Emellett a Traitje egy mozgásdetektor, ami riaszt a közelgő ellenfelekre.

Galéria megnyitása

Szintén nagyon érdekesen hangzik, hogy a fegyverek menet közben egy gombnyomással modolhatók lesznek (például egy távcső cserével), így egy másodperc alatt alkalmazhatunk az aktuális szituációhoz.

Ami a járműveket illeti, a tervek szerint minden korábbinál több fajtához kapunk hozzáférést. Biztosan lesznek vadászgépek, légpárnások, tankok, csapatszállítók, páncélozott autók és visszatérnek a helikopterek is. Újdonság viszont, hogy most már nem a járművel spawnolunk, hanem egy behívásos rendszerrel a pályán bárhol ledobathatunk magunknak egy-egy masinát, emellett pedig a régi hagyományokhoz híven újból találhatunk majd a pályákon is csak úgy elszórva különböző gépeket.

Neked ajánljuk

Kiemelt
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ product.displayName }}
csak b2b
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap