A népszerű dél-koreai tuningmester, Safedisk kezelésbe vett egy ZEN 3 alapú, kereskedelmi forgalomban önállóan még nem kapható RYZEN 3 5300G típusú APU egységet, amely fölé természetesen párologtató henger került, hiszen a világrekordok megdöntését tűzte ki célul. Ez az APU egység alapvetően egy négymagos megoldás, így a vele elért rekordok is ezt a kategóriát érintik.
A tuning során egészen 5,5 GHz-es magórajelig sikerült eljutni, ami a 4 GHz-es gyári magórajelhez képest elég komoly, 1,5 GHz-es emelést jelent. Ehhez a folyékony nitrogén mellett szükség volt egy ASUS RoG Crosshair VIII Extreme alaplapra, valamint két darab 8 GB-os G-Skill Ripjaws rendszermemóriára is.
A Team Korea tagjaként tevékenykedő extrém tuningos természetesen néhány tesztprogramot is lefuttatott annak érdekében, hogy kategóriáján belül megdönthesse a korábbi rekordokat. Ezek az alkalmazások eltérő terhelést rónak a processzor vállára, éppen ezért az alattuk elérhető stabil órajel is változik: az esetek többségében 5,5 GHz-nél alacsonyabb órajelet kellett beállítani, de egy kivétel is akadt.
Az Y-Cruncher névre keresztelt alkalmazás esetében 5,4 GHz-es órajel mellett 53 másodperc és 681 ezredmásodperc telt el az indítás és a teszt lefutása között, ezzel a korábbi rekordert, a 6,4 GHz-en ketyegő Core i7-7740X-et sikerült lekörözni. A következő teszt már a GeekBench alatt zajlott, ahol 5,2 GHz-es órajel mellett 32 200 pont jött össze, ami az előző világrekordhoz képest 2% körüli javulást eredményezett. Végül még a GPUPI for CPU 1B is előkerült, amely alatt 5,52 GHz-es órajelen ketyegett az APU egység, így 2 perc, 2 másodperc és 651 ezredmásodperc alatt lefutott a teszt, vagyis több, mint egy perccel gyorsabban végzett a feladattal a tuningolt APU, mint a korábbi rekorder, a 7 GHz-en dolgozó Core i7-7740X.
Az ütőképesnek tűnő kis APU egység egyelőre még csak az OEM partnerek számára érhető el, a DIY piacon sajnos nem találkozhatunk vele, de ha idővel piacra dobják, akkor igen jó vételnek ígérkezhet. Az egyelőre kérdés, kevésbé egzotikus hűtés mellett milyen tuningpotenciálra számíthatunk, de idővel erre is fény derülhet.