A RaspBerry Pi sorozat tagjai meglehetősen sokoldalúak, ugyanis számos projekthez passzolnak, legyen szó különböző automatizálási feladatokról, régi játékok futtatásáról, vagy éppen energiatakarékos asztali PC építéséről – még akár HTPC szerepkörben is lehet rájuk számítani. A sorozatra az Nvidia mérnökcsapatának egyik tagja, Martin Thomas is felfigyelt, akinek az volt a célja egy Raspberry Pi 3 Model B+ típusú termékkel, hogy elindítja rajta a népszerű FPS Shootert, a Quake III Arénát.
Ahhoz, hogy a kitűzött célt el lehessen érni, két évnyi munkára volt szükség, ami a szabadidő terhére történt, mintegy kedvtelésből. A mérnök a Khronos Group által fejlesztett Vulkan API-t akarta működésre bírni a siker érdekében, a kitartó munka eredményeként pedig el is készült az RPi-Vk-Driver névre keresztelt csomag, ami ugyan nem teljesen felel meg a hivatalos szabvány követelményeinek, de amennyire lehet, követte ezeket a fejlesztő, már amennyire a platform és a hardver erre lehetőséget adott. A kész driver csak az első-, második- és harmadik generációs RaspBerry Pi és Pi Zero lapokkal kompatibilis, ezek ugyanis BroadCom VideoCore IV GPU-val rendelkeznek, a driver pedig ezekhez készült.
A teszt alapján úgy tűnik, hogy a 250 MHz-en ketyegő BroadCom VideoCore IV GPU elég jól teljesít 1280 x 720 pixeles felbontás mellett, ugyanis a demó lejátszása során 100 FPS feletti sebességet lehet leolvasni. 1920 x 1080 pixeles felbontás mellett nagyjából 70 FPS-es teljesítményre lehet számítani a becslések szerint, a hardver ugyanis csak ennyire képes.
Az egyedi Vulkan driver jobb memória-kezeléssel dolgozik, mint az OpenGL driverek, valamint többszálas parancskezelést terén is ütőképesebb. Ezzel együtt MSAA támogatást is kínál, rendelkezik Low Level Assembly Shaders támogatással, valamint a teljesítményszámlálókat is támogatja.