Az Intelnél a jelek szerint nem megy egyszerűen és gyorsan az instabil felsőkategóriás processzorok cseréje, legalábbis erre utal egy bejegyzés a Redditen, amelyben arról panaszkodnak a garanciális ügyintézést kezdeményező felhasználók, hogy több hetet kell várniuk a processzor cseréjére, az ok pedig prózai: egyszerűen nincs elég csereprocesszor.
Ez persze nem is túl nagy meglepetés, hiszen a gyártó elismerte, számos Raptor Lake és Raptor Lake Refresh processzort érint az instabilitást okozó bug, amelyre ugyan már készült javítás – ezt feltétlenül érdemes is alkalmazni az adott alaplaphoz elérhető BIOS frissítés formájában –, viszont a már instabilitás jeleit mutató rendszereknél ez nem jelent megoldást. A hibát produkáló processzorokat az Intel ügyfélszolgálatát igénybe véve cserélni kell, a raktárkészletek viszont végesek, így előfordulhat, hogy a cseredarab elérhetőségére néhány hetet várni kell. Szerencsére a potenciálisan érintett processzorok esetében meghosszabbította a gyártói garancia idejét, méghozzá két évvel, azaz lesz majd idő a cserék lebonyolítására. Ez alapjában véve jó hír, viszont ha gyorsan szükség lenne az adott PC-re, mert munkaeszköz, akkor már problémát jelenthet a kialakult raktárkészlet-hiány.
A helyzetről az Intel ügyfélszolgálata számolt be válaszüzenetében az egyik vásárlónak, aki kezdeményezte a hibás processzor garanciális cseréjét. Jelen esetben egy Core i9-13900K-ről van szó, amiből nem áll rendelkezésre elegendő cseredarab, a raktárkészletek újratöltése pedig 4-5 hetet, illetve akár ennél több időt is igénybe vehet. Felajánlották, hogy döntse el, hajlandó-e 3-4 hetet várni arra, hogy kiderüljön, milyen ütemben zajlik majd a raktárkészletek feltöltése, és válaszüzenetben ismertesse álláspontját.
Közben ugyanebben a témában többen is arról számoltak be, hogy mind az Amerikai Egyesült Államokban, mind pedig Európában viszonylag gyorsan lebonyolították a Core i9-13900K és a Core i9-14900K processzorok garanciális cseréjét. Mások megerősítették, a fentihez hasonló tájékoztatást kaptak, ami a raktárkészletek kifogyásáról szólt. Az Intel szóvivője egyelőre hivatalosan nem reagált a témára, de ha a helyzet változik, frissítjük hírünket.Egy hónappal ezelőtt a vállalat illetékesei még arról számoltak be, elegendő raktárkészlet várja a garanciális cserével kapcsolatos igényeket, így nincs ok az aggodalomra. Úgy tűnik, azóta változott a helyzet, megrohanták a gyártót a garanciális cserével kapcsolatos igényekkel, a raktárkészletek pedig ennek megfelelően hamarabb kifogytak.
Azoknál a rendszereknél, amelyek potenciálisan érintett processzort tartalmaznak, még nem produkálnak instabilitásra utaló jeleket, és még nem történt meg a BIOS frissítése, haladéktalanul érdemes felkeresni az adott alaplap gyártójának hivatalos weboldalát a friss BIOS beszerzése céljából, majd a BIOS-frissítést is érdemes mielőbb elvégezni, hogy a bug miatt ne menjen tönkre az adott processzor.
A potenciálisan érintett modelleket a jobbra található táblázat tartalmazza, a két évvel kibővített garanciaidő is ezekre a termékekre vonatkozik.