QuakeCon '09 - csütörtök

Lezajlott a QuakeCon '09 első napja, és nem csak egy új Rage trailer került napvilágra, de sok egyéb érdekesség is. A Doom 4-et csak jövőre mutatják be.

QuakeCon '09 - csütörtök

Lezajlott a QuakeCon '09 első napja, és nem csak egy új Rage trailer került napvilágra, de sok egyéb érdekesség is. A Doom 4-et csak jövőre mutatják be.

A sajtótájékoztató elején a nemrég felvásárolt cég elnöke, Todd Hollenshead állt a színpadra, aki elmondta, hogy a frissen megjelent iPhone exkluzív Doom: Resurrection vasárnapig csak 2,99 $-t kóstál majd, valamint hogy jövő keddtől a Linux és Mac felhasználók is játszhatják majd a böngészős Quake Live!-ot. Ezek eddig jó hírek, az azonban sokakat lelombozott, hogy Hollenshead közölte, a Doom 4-gyel csak jövőre kívánnak foglalkozni, azaz idén nem kerül bemutatásra. Sebaj, ott van a Rage.

                              

                                                                                            Az új Rage trailer

Hollenshead ekkor átadta a helyet a cég ikonjának, a programozó zseni John Carmacknek. A játékfejlesztő-istenség nem kertelt sokat, rögvest elárulta, hogy az id jelenleg három (!) AAA kategóriás játékon dolgozik. Az alsó szinten foglal helyet a Doom 4 csapata, a felsőn pedig a Rage-dzsé. Igen, a harmadik címről semmit nem mondott, mindössze annyival folytatta, hogy "soha nem fogunk egyszerre háromnál több játék fejlesztésével foglalkozni". Ámen.

Ezt követően ismét a Quake Live! volt a téma. John elmondta, hogy a zárt bétateszt résztvevőinek fele aktív játékosuk maradt, de ennek ellenére is még egy évbe telik, mire kiderül, hogy a Live! sikeres-e vagy sem. Ennek érdekében egyébként egy saját csapatot tart fenn az id, akik Carmack szavaival élve "hálózati játékot esznek, lélegeznek és alszanak".

Szóba jött persze a konzolos fejlesztés is. Carmack ismét elmondta, amit mindig, vagyis hogy a PS3-nak erősebb a processzora, de nehezebb rá dolgozni, míg az Xbox 360-at könnyebb programozni, de hátráltató tényezője a kapacitás hiánya (DVD9, ugye). Megjegyezte továbbá, hogy szégyelli magát, amiért az id még nincs jelen a Wii-n, mert szerinte az új irányítási metódus az igazi forradalom. Azt azért hozzátette, hogy bár a Wii zseniális, a jövőt az MIT Labs Hatodik Érzék Projektjében látja, mert "az lett, ami a Wiimote szeretett volna lenni". S ha már technológia, elárulta, hogy már több mint egy éve nem foglalkozott grafikai kutatásokkal, de lehet, hogy nemsokára újra visszatér a kaptafához.

                                       

                                                                        Carmack szerint ez a jövő irányítása

Végül szó esett a játékfejlesztés jövőjéről is. Azt mondta, hogy a jövő útja a geometriai tényezők tökéletesítése oly módon, ahogy azt a Megatextures (by id) eljárás csinálta a textúrák esetében. "Manapság a játékok több millió polygonból épülnek fel, és erre jön rá egy alacsony felbontású map. Egyszer majd elhagyhatjuk a második lépést, bár kissé konzervatívan gondolkodom, ha a technológia fejlődősének és a grafika minőségének összefüggéseiről van szó." - monda Carmack - "Mindenki tudja, hogy a játékfejlesztés jövője a többprocesszoros rendszerek paralell-módú kihasználásában rejlik. Az igazi kihívás ebben pedig nem a polygonok kirajzoltatása, hanem azok gazdaságos rendereltetése." Ha pedig valaki kétségbe vonná a PC-s irányítás minőségét, annak álljon itt a Mester egyik utolsó mondata: "Az egér és a billentyűzet még mindig a legjobb és legpontosabb módja az FPS-ek irányításának."

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward