A SteamCharts adatai szerint az elmúlt napokban volt olyan időszak, amikor összesen egy (1!) darab aktív játékos nyúzta éppen a Babylon's Fall nevű játékot. Ez azért kifejezetten ciki, mert konkrétan néhány hete, március elején jelent meg, azonban már április közepén azt lehetett látni, hogy az egyszerre jelen lévő PC-s játékosok sokszor mág a tízet sem érte el.
Azóta a helyzet láthatóan rosszabbodott, legalábbis PC-n egészen biztosan, mert a játék elérhető még PS4-en és PS5-ön is, de ott nem igazán lehet követni az aktív játékosszámot.
Mindenesetre az biztos, hogy már a kezdetektől látta a kiadó, hogy nincs minden rendben. A közepes kritikai fogadtatás után a Square Enix egy felmérést indított, amiben arra voltak kíváncsiak, mit tudnának tenni annak érdekében, hogy vonzóbb lehessen a játék. Ezen kívül egyértelművé tették, hogy a fejlesztés biztosan nem áll meg, és a második szezon tartalmai gyakorlatilag készen vannak, a harmadik évadon pedig már elkezdődött a munka.
Ezzel párhuzamosan a fejlesztő PlatinumGames is egyértelművé tette, hogy nincs tervben a fejlesztés leállítása vagy éppen az erre szánt erőforrások csökkentése: "Továbbra is készítjük majd a tartalmakat, és fejlesztjük a játékot a visszajelzések alapján, hogy megtartsuk a jelenlegi játékosainkat, és újakat is be tudjunk vonzani" - közölte a stúdió.
A hack & slash - szerepjáték kombináció eleve számos problémával indult, amit tetézett az a tény is, hogy teljesen elszállt áron jelent meg. Amivel önmagában nem lenne probléma, csak éppen emellé szolgáltatásként működő játékként számos belső pénzköltési lehetőség társult, nem beszélve a fizetős szezonokról. Már akkor sokaknak az volt az általános véleménye, hogy némi csiszolás után a Babylon's Fall akár egy teljesen szórakoztató akció-RPG is lehetne, csak éppen a monetizáció miatt az egész valójában egy pénz- és idősüllyesztő, ami semmiképp nem ér meg 60 eurót, de még a felét se.
A Square Enixnek tehát láthatóan nem igazán jönnek be a hasonló játékok az elmúlt időben. A szintén szintén online szolgáltatásként működő Marvel's Avengers, valamint az Outriders is bukott, és úgy tűnik, hogy a Babylon's Fall sem fogja most már megváltani a világot. Talán ezeket látva nem véletlen, hogy a Square Enix meg is szabadult nyugati stúdióinak jelentős részétől, valamint egy csomó szellemi terméktől ezzel együtt.