Az OLED panellel szerelt asztali megjelenítők, amelyek között jelenleg főként gamereknek készítettpéldányokat találunk, egyre jobban terjednek a piacon, igaz, piaci részesedésük még így is eléggé alacsony, de az elkövetkező időszakban dinamikus növekedésre számíthatunk ebben a szegmensben. A TrendForce előrejelzése szerint 2023 folyamán az OLED monitorok piacán összesen nem kevesebb, mint 508000 terméket szállíthatnak le a piaci szereplők, ami éves szinten igencsak óriási, 323%-os növekedést eredményez majd.
A következő év folyamán jelentősen bővülhet az OLED alapú monitorok kínálata, ugyanis az egyes gyártók még több modellel képviseltetik majd magukat, ezek között mind specifikációk, mind pedig képátló terén egyre nagyobb választékkal találkozhatunk. A két dél-koreai vezető panelgyártó jóvoltából bővül a 27 hüvelykes és a 31,5 hüvelykes képátlóval rendelkező modellek köre is, ami megalapozza majd, hogy a 2024-es esztendő folyamán minden eddiginél nagyobb választékból válogathassunk. Az új termékek érkezésének köszönhetően az elemzők szerint jövőre már van rá esély, hogy az OLED monitorok szállítási mutatója globális szinten elérje, sőt, meg is haladja az egymillió darabos álomhatárt. Arról sajnos nem szól a fáma, hogy az OLED monitorok árai hogyan alakulnak, ám abból kiindulva, hogy a darabszám és a kínálat növekszik, jó eséllyel folytatódhat a csökkenő tendencia a végfelhasználói árak tekintetében, így a termékek idővel egyre szélesebb rétegek számára lehetnek elérhetőek.A piaci részesedéseket tekintve elmondható, hogy a Samsung az év második felében felpörgeti az OLED szállításokat, amelynek hatására a vállalat piaci részesedése 27%-ra ugorhat, így gyakorlatilag fej-fej mellett haladhat az LG-vel, a másik nagy dél-koreai gyártóval, amely szintén 27%-os piaci részesedést érhet el. A duótól nem sokkal marad majd le a Dell, ugyanis a vállalat mindent megtesz majd annak érdekében, hogy 34 hüvelykes kínálatát népszerűsítse, ennek eredményeként 20% feletti piaci részesedés elérésére nyílhat lehetősége. A következő a sorban az ASUS, aki az elmúlt időszakban stratégiailag pozícionálta magát az OLED monitorok szegmensében, így idén várhatóan 9% körüli piaci részesedésre tehet szert.
Képátlók tekintetében 2023 folyamán a 34 hüvelykes szegmens vezetett, amely a teljes piac 37%-át uralta. Nem sokkal maradt le ettől a szinttől a 27 hüvelykes monitorok kínálata, amely a piac 32%-át fedte le. A 49 hüvelykes képátlójú monitorok viszont már csak 14%-os, míg a 45 hüvelykes termékek 10%-os piaci részesedést tudhattak magukénak. A TrendForce szerint 2024 folyamán a 27 hüvelykes modellek piaci részesedése növekedni fog, méghozzá olyannyira, hogy azok lesznek a legnépszerűbbek ebben a szegmensben. A 31,5 hüvelykes képátlójú OLED panellel szerelt monitorok gyártását mind az LG Display, mind pedig a Samsung Display fokozni fogja, ennek hatására ez a kategória a következő év folyamán már 10% feletti piaci részesedést érhet el, azaz viszonylag hamar népszerűvé válhat.