Amikor egy multiplayer játékot készítenek, mindig az egyik legfontosabb kérdés az egyensúly kérdése, főleg akkor, amikor a játékos választhat is, hogy például milyen hőssel indul harcba és ez meghatározza a további játékát.
Ilyenkor a cél az, hogy bármelyik karaktert is válasszuk, ugyanakkora esélyünk legyen győzni és ne legyen leggyengébb vagy erősebb hős. Ez viszont nem feltétlenül tükrözi a karakter kiválasztási népszerűségét.
Vannak hősök, amik népszerűbbek. Vagy a képessége jobban passzol a játékosok stílusához, esetleg a megjelenése vagy a története az, ami jobban megragadja az embereket. Ezt általában több fejlesztő is vizsgálni szokta.
Ami viszont egyértelmű, azok a statisztikák, amiket most a dreamteam.gg oldaláról lehet begyűjteni (mi a PC-s változatét vizsgáljuk most).
Nézzük meg például Pathfinder esetét, aki az egyik legutóbbi javításban kapott egy nagyon erős gyengítést. Ő kötéllel tud közlekedni a pályán, de annak az újratöltési idejét nagyon lelassították, így alakul most vele a győzelem/vereség az adatok szerint.
Ami látható, hogy a népszerűsége nagyon lecsökkent, miután a játékosok észrevették, hogy a gyengítésnek hála nehezebb vele nyerni.
De nézzük is meg a nagyobb összképet.
Pathfinder a második legnépszerűbb karakter volt a játékban. Érdekesség, hogy a gyengítést követően is meg tudta tartani ezt a pozícióját:
Az Apex Legends közösségének 31%-kal egyértelműen Wraith a kedvence, utána Pathfinder 12%-kal, majd Lifeline és Caustic követi, előbbi 9%-kal, míg az utóbbi 7,5%-kal.
A legnépszerűtlenebb karakterek egyértelműen Renevant és Crypto. A gyilkos robotot 3%-a a játékosoknak választja, míg a hackert 2,6%-a.
A legtöbb gyilkosságot a következő karakterekkel tudják összeszedni: Wrath, Pathfinder és Lifeline. Mindhárman körülbelül meccsenként 1,54 embert szednek le.
A legkevesebb skalpot pedig Bloodhound és Crypto szedi össze. 1,1-et játékonként.
A képek a DreamTeam.gg-ről vannak.