Oculus Rift: itt az új kontroller!

Az E3 előtti Oculus eseményen az árat nem tudtuk meg, de végre szó esett a vezérlésről.

Oculus Rift: itt az új kontroller!

Az E3-on lesz egy előadása az Oculusnak, de a cég vezetése úgy döntött, hogy nem vár a showra, már most ellövi a puskaporának egy részét. Sajnos pontos megjelenési dátumot és árat nem kaptunk (valaminek azért maradnia kell jövő hétre is), de egyáltalán nem unatkoztunk a bemutató alatt, sőt!

Brendan Iribe az Oculus vezérigazgatója nyitotta az előadást, és először kaptunk egy kis emlékeztetőt abból, hogy ez a jövő, minden sokkal jobb lesz, stb. stb., ugorjunk, mert ezzel mi is mind tisztában vagyunk. Megmutatta élőben az új, valószínűleg majdnem végleges Riftet, ami sokkal könnyebb, mint az eddigi változatok, a szemüvegeseknek is kényelmesebb, és beépített fülessel is rendelkezik, ami eltávolítható, ha valakinek otthon valami nagyon komoly eszköze van, továbbra is használhatja nyugodtan. Fejlesztettek a sisak rögzítésén is, Iribe szerint olyan egyszerű lesz egy beállított Riftet felvenni, mint egy baseball sapkát.

Van képünk, van hangunk, elvileg a fejünk sem fog szétmenni, mi kellhet még? Mondjuk egy kontroller, az nem árt. Mint kiderült minden Oculus egy vezeték nélküli Xbox One kontrollerrel fog érkezni, mert a PC-s fejlesztők azt már úgyis megszokták (bár egy kicsit pazarlásnak tűnik a dolog, hiszen sok játékosnak van már ilyesmije otthon). Phil Spencer is felbukkant az MS-től a színen, és elmondta, hogy a Windows 10 natívan támogatja majd a Riftet, nem lesz szükség bonyolult állítgatásokra és szoftver telepítésre, csak bedugjuk, és a Windows elintézi a többit, amit jó hallani. Ezen felül az Xbox One streaming szolgáltatása is működni fog a Rifttel, tehát olyan játékokkal játszhatunk, mint a Halo, a Forza, vagy a Sunset Overdrive. Honnan van erre ereje az Xbox One-nak? Hát, igazából sehonnan. Tényleg csak a sima streamelés fog menni, tehát leülhetünk az erőmű PC-nk elé, miközben a nappaliban ketyeg a One, fejünkön a Rift, amiben azt látjuk, hogy ülünk a nappaliban, és játszunk az Xbox-szal… (csak rosszabb minőségben ugye). Nem őrültem meg, tényleg ezt láthattuk, nézzétek:

No comment. Aki meg tudja magyarázni, hogy ez mégis miért jó, kap egy csokit tőlem a következő iPonos rendeléséhez. Na mindegy, evezzünk értelmesebb vizekre, a műsor következő része ugyanis a tartalmakról szólt, mert mit ér egy platform, ha nincs mivel játszani rajta. Először Hilmar Veigar Pétursson ugrott fel a színpadra, hogy meséljen egy kicsit az EVE: Valkyrie-ről, ami az egyik legjobban várt űrhajós cucc a Riftre, valószínűleg minden szobapilóta betegre fogja játszani magát vele. Bejelentettek még sok játékot, mint például a már eleve VR-ra tervezett Edge of Nowhere-t, egy RPG-t, a Chronost, a Damaged Core-t, a VR Sports Challenge-et, az Espert, az Airmechet és a Lucky’s Tale-t. Mindet mutogatni fogják majd jövő héten az E3-on, úgyhogy valószínűleg tele leszünk videókkal. Az Oculusra fejlesztők listáján egyébként ott volt a Square Enix és az Insomniac is, úgyhogy én személy szerint tűkön ülve várom az E3 showt.

Oculus Home

Az Oculus egyébként 10 millió dollárt fog szétszórni a fejlesztők között a következő fél évben, hogy buzdítsa őket a Riftre való portolásra, és elkészítették az Oculus Home-ot is, amiben hasonlóan a Steam Big Screen módjához nézegethetjük a Riftes játékainkat. Ahogy felkapjuk a Riftet, ide kerülünk, és innen indíthatjuk el a játékainkat, vehetünk újakat, beszélgethetünk a többiekkel, stb.

Ami viszont ennél sokkal érdekesebb, hogy azért nem csak az Xbox One kontrollerrel készültek a Rift fejlesztői, érkezik ugyanis az Oculus Touch is, ami jelenleg fejlesztés alatt áll, a mostani prototípusok neve pedig az, hogy Half-Moon, vagyis félhold, nem véletlenül. Az eszköz úgy néz ki, mint egy Xbox kontroller, amit kettévágtak. Mind a két kezünkben van egy, így szabadon mozgathatjuk őket, és természetesen ezt ki is kell használjuk majd, mert ez a kontroller már mozgásérzékelős, ami nagyon jól illik a VR-hoz. Úgy érezhetjük majd, hogy a virtuális kezeink tényleg hozzánk tartoznak, hiszen úgy mozognak majd, mint az igaziak. Már régóta vártunk valami hasonlóra, hiszen a Morpheus mellett ott lesz a MOVE, az Oculus sem maradhat hát ki a buliból. A kontroller természetesen vezeték nélküli, és együtt érkezik majd a Rifttel, valamikor 2016 első negyedévében. Az előrendeléseket is egyszerre indítják majd a sisakkal.

Galéria megnyitása grid_on

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward