Óceán szimuláció Nvidia módra (DX11 techdemo)

Az Nvidia egy érdekes demót mutatott be, amely valós időben ábrázolja az óceán hullámzását változó fényviszonyok között, mindezt pedig a Microsoft legfrissebb DirectX szoftverváltozatával, a DirectX 11-gyel teszik. Az új megoldás segítségével a GPU-n hatékonyabb az FFT számítás (Fast Fourier Transform), ennek köszönhetően pedig sokkal jobb teljesítmény és képminőség érhető el, ami rendkívül fontos szempont.

Óceán szimuláció Nvidia módra (DX11 techdemo)

Az Nvidia egy érdekes demót mutatott be, amely valós időben ábrázolja az óceán hullámzását változó fényviszonyok között, mindezt pedig a Microsoft legfrissebb DirectX változatával, a DirectX 11-gyel teszik. Az új megoldás segítségével a GPU-n hatékonyabb az FFT számítás (Fast Fourier Transform), ennek köszönhetően pedig sokkal jobb teljesítmény és képminőség érhető el, ami rendkívül fontos szempont.

                              

A víz felülete teljes egészében Jerry Tessendorf leírásai alapján készült (Simulating Ocean Water), amely a legelfogadottabb technológiának számít a mai játékok különböző vízeffektjeinek elkészítésekor. Maga az algoritmus egy statisztikai modell alapján igen impresszív vizuális élmény létrehozására képes (Philips spektrum), az eddigi megoldások relatíve kis magasságú tereppel tudtak dolgozni (64x64, 128x128), mert az FFT kód végrehajtása rendkívül lassú volt a processzoron A fenti videón látható kis technológiai demón képkockánként összesen három darab 512x512-es FFT-t használnak.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward